Ljudi često znaju generalizirati o vozačima na osnovu stila vožnje, dobi, spola ili posla. Ali i marka automobila može stvarati određenu sliku o samom vozaču.
Određena reputacija
Naime, određene marke automobila nose određenu reputaciju.
Britanska kompanija “Skrep kar kompašn” napravila je istraživanje pri kojem je 2.000 vozača polagalo test psihopatije. Iz tih rezultata su zatim mogli izračunati prosječan nivo psihopatije za različite grupe vozača.
Vozači za koje postoji najveća vjerovatnoća da su psihopate su vozači BMW-a, s prosječnom ocjenom psihopatije od 12,1 od 36. Ovaj podatak je posebno interesantan, jer vozači BMW-a već imaju negativnu reputaciju.
Studija je otkrila da je prosječni rezultat na psihopatskom testu za sve vozače bio 6,6, tako da će vozači BMW-a vjerovatno pokazati znatno više psihopatskih osobina od prosječnog vozača, s rezultatima gotovo dvostruko većim od prosjeka.
Ocjena psihopatije
Nakon vozača BMW-a na drugom mjestu, prema istraživanju, uslijedili su vozači Audija, koji su imali prosječnu ocjenu psihopatije od 11,7, što znači da je vjerovatnije da će usvojiti osobine poput narcizma i patološkog laganja od ostalih.
Vozači Fiata (7,0), Mazde (6,4) i Honde (6,3) čine top pet “najpsihopatskijih” vozača, svi s prosječnim ocjenama višim od pet na testu.
Kad je riječ o onima s najmanje psihopatskih sklonosti, vozači Škode postigli su rezultate daleko ispod prosjeka. Imali su prosječnu ocjenu od samo 3,2 od 36, što sugerira da oni koji voze Škodu vjerovatno neće pokazivati znakove klasičnih psihopatskih osobina, kao što su loše rasuđivanje i impulsivnost, a to ih potencijalno čini smirenijim vozačima.