JET SET

Boris Isaković: Valjda sam završio s ulogama Miloševića i Mladića

Bio sam mlad pionir i kad bi nas pitali kako ćeš da se opredijeliš, svi smo bili Jugosloveni i ja tog jugoslovenstva ne mogu tako jednostavno da se oslobodim

Isaković: Idiotski smo to prestali da radimo. Nemanja Jovanović/Nova.rs

Nova.rs

23.8.2022

Bio sam mlad pionir i kad bi nas pitali kako ćeš da se opredijeliš, svi smo bili Jugosloveni i ja tog jugoslovenstva ne mogu tako jednostavno da se oslobodim, kaže za Nova.rs glumac Boris Isaković.

– Ne može emocija, koju nosi film „Praznik rada“, da se negira. Možda sam lud, ali dovoljno sam dugo u ovom poslu da mogu da prepoznam dobru stvar - riječi su dramskog umjetnika Borisa Isakovića, koji uz silne kolege s ovog balkanskog tla, od Muhameda Hadžovića i Emira Hadžihafizbegovića, preko Labine Mitevske i Branke Katić, do Ermina Brava i Branimira Popovića, krasi glumački ansambl novog filma Pjera Žalice „Praznik rada“.

U gluho doba noći, Armin se poslije deset godina života u Njemačkoj, vraća u Bosnu, jer prvomajski su praznici… U Sarajevu ga, umjesto proslave i sreće, dočekuje užas. No, uprkos tragediji, mahala ima jedan cilj – da dostojno obilježi Praznik rada. Ovo bi bio kroki novog ostvarenja Pjera Žalice „Praznik rada“, čijom premijerom je okončan 28. Sarajevo film festival, a počeo Hercegnovski festival.


Čista emocija

U Žalicinom filmu još jednog "dijasporca" Savu, ali iz Kanade, koji se također vraća u sarajevsku mahalu zarad praznika, igra Boris Isaković. I dok taj njegov Savo misli da je tamo negdje, u bijelom svijetu, sve bolje, opet ne može emotivno da se otrgne od korijena, pa 1. maj proslavlja u bivšoj mu domovini. No, film, kako za Nova.rs kaže Isaković, kroz čistu emociju otvara još jedno krupno pitanje - šta smo mi to uradili jedni drugima?

- "Praznik rada", kroz čistu emociju, kako to samo film može da uradi, dovodi na najbolji mogući način do one tačke usijanja. Nije mi se skoro desilo da sam jednim filmom bio ovako emotivno pometen, i ne sjećam se kad sam ovoliko plakao, jer otvara jednu bitnu temu, koja se tiže suživota na ovim prostorima uz ključno pitanje: A šta je sa životom - napominje glumac.

Osvrćući se na simboliku samog naslova filma, prisjeća se koliko je taj Praznik rada, nekada, bio veliki…

- Ali u toj rečenici važne su dvije riječi - ono nekada i praznik. Jer, praznuje se i sada ali je u onoj Jugoslaviji, u kojoj smo živjeli, čini mi se, daleko više značio svim ljudima. Kroz taj "Praznik rada" u ovom filmu Žalica pokušava da nas nekako opet uveže, da smo svi zajedno, kao nekada kada je taj praznik bio simbol okupljanja. Ali, eto, idiotski smo to prestali da radimo - rekao je Isaković.

I dok se u svijetu ovaj praznik oduvijek slavio tako što su ljudi protestovali i borili se za svoja prava, mi ga i danas slavimo prejedajući se i napijajući se. Tako je bilo nekad, tako je i sad. I u filmu se to tako čekano veselje uz iće i piće najednom pretvori u strahotu, a upitan koliko je to, nažalost, odlika našeg tla, glumac ovako odgovara:

- Upravo je tako, a o tome govori i film. To je, nažalost, naš specifikum. Mi stalno pričamo o tome šta se ovdje desilo, ali nikako nešto da riješimo. Već mi je ta vrsta razgovora dobro poznata. Čini mi se kao da smo počeli da se hranimo time što ćemo stalno jednu te istu stvar ponavljati - "Jao, kako mi ovo, pa ono..." A zapravo se ništa ne dešava da se to promijeni. Toplo se nadam da će ovaj film u Srbiji moći da se vidi, da će distribucija biti dobra, i da će ga gledati ogroman broj publike. Bitna je poruka ovog filma. Imam osjećaj da emocija koju nosi film upravo doprinosi tome da ne pričamo samo o problemima, prošlosti, nego da nešto i radimo po tom pitanju. Ja sam ne mogu više o tome da pričam, ja bih da stavim tačku na to, pa možda da se vratimo i da slavimo Praznik rada opet svi zajedno, ako treba i uz jaganjce, prasiće, iće i piće... - istakao je Isaković.

Ljudi su skloni da vas trpaju u fah

Ova, ne slučajno regionalna koprodukcija, ponovo spaja eksjugoslovenski prostor, koji Žalica, kako je rekao, ne želi tako da naziva jer ispada da se stidimo Jugoslavije. Istog je stava i Boris Isaković.

- Ne volim ni ja da ga nazivam eksjugoslovenskim, ono regionalno mi se još manje sviđa. Možda i mogu da shvatim da ljudi ne vole da pominju ime Jugoslavije. Međutim, sa mnom je drugačiji slučaj, jer ja sam se tako opredjeljivao još kao mlad. Bio sam i mlad pionir i kad bi nas pitali kako ćeš da se opredijeliš - pa, svi smo bili Jugosloveni! Naravno da je to ostalo do danas. Ja tog jugoslovenstva ne mogu tako jednostavno da se oslobodim - kaže Isaković.

Uprkos ogromnom glumačkom opusu u posljednje vrijeme je široj publici na ovom tlu znan kao neko ko tumači svima nam dobro poznate likove - bio to Ratko Mladić u filmu "Quo Vadis, Aida?", ili Slobodan Milošević u seriji "Porodica". I zato ga pitamo, poslije "tereta" igranja historijskih ličnosti s ovih prostora, od kojih je većina "upitnih" kvaliteta, i običnog čovjeka iz naroda, kojeg je oslikao u novom Žalicinom filmu, šta nosi prevagu?

- Sad, poslije odgledanog "Praznika rada" i ovakvog uzbuđenja i emocije, koji vladaju oko filma, samo bih ovakve ljude igrao. A i ovih istorijskih ličnosti, poput Miloševića ili Mladića, sam se naigrao. Ljudi su ovdje skloni da vas trpaju u nekakav fah, i jako mi je drago što se s ovim filmom tu nešto potpuno okrenulo i promijenilo. Daj Bože da sam završio s tim istorijskim ličnostima!

Za profesora glume, nekadašnjeg direktora Drame Srpskog narodnog pozorišta, koji je igrao na scenama Jugoslovenskog dramskog pozorišta, Ateljea 212, Narodnog pozorišta nova teatarska sezona počinje "sušno":

- Od jeseni me očekuju silna snimanja, tako da je pozorište malo na stend-baju. Imam dvije predstave koje su vrlo žive: "Čudo u Šarganu" i "Zašto je poludeo gospodin R" u Jugoslovenskom dramskom pozorištu. I to mi je za sada sasvim dovoljno - kaže na kraju Boris Isaković.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.