Za njega kažu da je dijete Sarajevo Film Festivala. A ugledni biznismeni, kada prepuštaju rukovodeće pozicije u svojim kompanijama, kažu da je najbolje da na takva mjesta instaliraju neko dijete kompanije.
Otprilike je takav slučaj i s Jovanom Marjanovićem, direktorom SFF-a, najvećeg i najznačajnijeg filmskog festivala u ovom dijelu Evrope.
Povodom 30. izdanja SFF-a Marjanović je govorio za "Dnevni avaz“.
Posebna atmosfera
- Trideseti, jubilarni Sarajevo Film Festival donosi veliki broj filmova, njih više od 240, iz 70 zemalja i u 20 festivalskih programa. Tu su filmovi takmičarskih selekcija s regionalnim, međunarodnim i svjetskim premijerama iz regije jugoistočne Evrope, zatim filmovi u programima Open Air, Summer Screen, Kinoscope, koji predstavljaju miks najboljeg od međunarodnog filma, filmova s velikih svjetskih festivala, Kana, Berlina, Venecije, svjetskih premijera bh. fillmova do filmskih klasika uz prisustvo njihovih autora. U osam dana Festivala sigurno će se naći ponešto za svakoga i vjerujemo da će publika uživati u posebnoj atmosferi u Sarajevu svih osam festivalskih dana – kaže Marjanović za naš list.
Govoreći o organizaciji Festivala, koja počinje već onog dana kada se te godine spusti zavjesa na veličanstvenu sedmicu, Marjanović kaže da se Festival finansira iz velikog broja različitih izvora.
- Sarajevo Film Festival organizuje udruženje Obala Art Centar. Festival se svake godine iznova finansira iz velikog broja različitih izvora: komercijalnih sponzora, koji omogućavaju gotovo 40 posto festivalskog budžeta, međunarodnih fondova, prije svega, fondova Evropske unije i drugih sličnih međunarodnih izvora, koji predstavljaju 30 posto prihoda, zatim institucija svih nivoa vlasti Bosne i Hercegovine koje kroz javne pozive finansiraju približno 20 posto budžeta Festivala, a ostatak čine prihodi od ulaznica i slično – pojašnjava Marjanović.
Istakao je da inflacija mnogo utječe na ukupne troškove.
- Ovogodišnja realizacija Festivala u mnogim segmentima je itekako poskupjela, ali s obzirom na broj partnera koji su više godina uz Festival, na pažljivo planiranje i analize, Festival može uspješno odgovoriti na sve te izazove. Od 2019. do danas budžet Festivala se kreće između pet i sedam miliona maraka, zavisno od izdanja – otkriva nam Marjanović.
Pozitivna slika
Da je riječ o velikoj promociji grada, ali i cijele države, govore podaci koje direktor SFF-a otkriva u nastavku razgovora.
- Trenutno je više od 600 akreditovanih predstavnika medija iz više od 30 zemalja, od Brazila, Indije, Amerike, Velike Britanije, Švicarske, Španije, uključujući i medije iz svih zemalja regije… Broj objava prije, u toku i nakon Festivala, pokazuje da je Festival vrhunski medijski događaj koji prati veliki broj medija upravo zbog činjenice da ovdje veliki broj filmova ima svoje premijere, gdje dolaze atraktivni gosti s kojima će se imati priliku susresti i razgovarati. Uz to grad i sve ono što se događa ovdje za vrijeme Festivala privlači pažnju medija, te odavde u svijet odlazi jedna pozitivna slika grada koji punim plućima tih dana živi za kulturu, film i umjetnost. Festival je i na taj način postao regionalni medijski brend, a medijska vrijednost koju Festival ima za promociju naše zemlje je ogromna, kako finansijski, tako i za imidž grada i Bosne i Hercegovine – kazao je na kraju Jovan Marjanović, direktor Sarajevo Film Festivala.
Gledajte filmove i uživajte
Poruka prvog čovjeka Sarajevskog filmskog festivala za sve posjetioce, ljubitelje ove umjetnosti, ali i sve ljude dobrih namjera je jednostavna i sažeta u jednu rečenicu.
- Gledajte filmove, razgovarajte o filmovima i uživajte u druženju – poručio je Marjanović.
Neka šou počne.