Dok se, poput svjetala na semaforu, izmjenjuju žuti, narandžasti i crveni meteoalarmi, dok se mjere ekstremne temperaturne vrijednosti, dotle, nasreću, u našoj zemlji nisu zabilježeni veliki požari.
Tome je, vjerovatno, doprinijelo kišno proljeće, posebno česte padavine u maju.
No, pitanje je do kada će biti tako. Budući da su uslijedili nesnosne vrućine i suša i da meteorolozi prognoziraju kako će ovo ljeto biti sušnije od prosjeka, kao i da nam predstoje novi toplotni valovi, mogućnost pojava velikih požara, posebno šumskih i onih na nepristupačnim terenima, s kakvim se vatrogasci, pogotovo hercegovački, godinama suočavaju je izuzetno velika. Prognoza, dakle, nije dobra općenito, a pogotovo iz protupožarne perspektive.
Za vatrogasce ovog ljeta, kao i inače, nema odmora. A kako su dočekali ovu požarnu sezonu, ponajbolje opisuje izjava Petra Jurića, zapovjednika Profesionalne vatrogasne jedinice (PVJ) Mostar koji je obznanio da im nedostaje i ljudi i vozila. Rade s cisternama starim 30, 40 i kusur godina. Ni s radnom odjećom i obućom ne stoje najbolje, jer je, kako to obično biva, zapelo u silnim procedurama i postupcima.
Ali kada vatra guta sve pred sobom, vatrogasci se ne osvrću na prastara vozila niti na svoju odjeću. Iako nerijetko pogledom traže spas s neba, to im može doći samo u obliku kiše ili kakve sadaka letjelice od susjednih zemalja. Vlastitim se više ne nadaju, jer su siti praznih obećanja. Decenijama su im obećavane, a čak je prethodna Vlada FBiH, s Fadilom Novalićem na čelu, bila osigurala 30 miliona KM za njihovu kupovinu.
Tada pompezno najavljena priča o kupovini air tractora pretvorila se u svojevrsni cirkus. Formirane su radne grupe, izrađivali su se kojekakvi elaborati, plasirale priče o sklapanju ugovora o iznajmljivanju letjelica s pojedinim zemljama regiona dok se ne oformi vlastita protupožarna eskadrila. Na koncu, tih je 30 miliona KM ove godine izbrisano iz budžeta. I to je to. O tome se više ne priča. I dalje ćemo biti jedina zemlja u regionu bez vlastitih letjelica za gašenje požara.