GRADI SE PRVA FAZA

Brza cesta Lašva - Nević Polje: Prvi kilometri već su vidljivi kroz Lašvansku dolinu

Vrijednost ugovorenih radova iznosi oko 75 miliona maraka, a finansirani su namjenskim sredstvima iz federalnog budžeta

S gradilišta. Federalna.ba

E. Ć. / Federalna.ba

4.8.2024

Putna infrastruktura u našoj zemlji jedan je od većih problema. Nadležne institucije tvrde - radi se, a trenutno je u fokusu izgradnja brzih cesta i autocesta na prostoru cijele Federacije, kako bi se omogućilo privlačenje domaćih i stranih investicija, ali i ravnomjeran razvoj svih kantona. 

Prvi kilometri brze ceste Lašva - Nević Polje već su vidljivi kroz Lašvansku dolinu, Federalna.

Dugogodišnja priča o izgradnji trase brze ceste od Lašve do Nević Polja postala je stvarnost. Na terenu svakodnevno vrijedni građevinari i teške mašine – radi se, gradi se. Trenutno se gradi prva faza - Lot 5 u dužini 4,8 kilometara, tačnije petlja od izlaza iz Poslovne zone Vitez do Nević Polja.

Radovi na vrhuncu

- Radovi su na vrhuncu, radimo doslovno svaki dio ugovora, od odvodnje, završetka asfalta, završetka stabilizacije, završetka objekata u naselju Gladnik - ističe Tomislav Ivanković, voditelj projekta izvođača radova Hering Široki Brijeg.

Vrijednost ugovorenih radova iznosi oko 75 miliona maraka, a finansirani su namjenskim sredstvima iz federalnog budžeta. Prvi kilometri mogli bi biti završeni krajem ove godine.

- U ovom trenutku ne vidimo potrebu za promjenom tog datuma, do sada smo u prilično visokom niovu završetka - objašnjava Ajis Berković, glavni nadzorni inženjer za trasu brze ceste Lašva - Nević Polje.

Zahtjevan teren građevinare je primorao na izgradnju objekata - 4 mosta i jedan vijadukt. Na nekim potezima duž ove dionice radovima je prethodila regulacija rijeke Lašve i premještanje iz starog u novo korito.

- Sa hidrauličim proračunom u bazi 14 metara širine, sa 6 do 8 metara visine i osnov je za sigurnost svih žitelja uz rijeku Lašvu - dodaje Berković

Složena trasa

Ivanković još kaže kako je ova trasa organizacijski složena:

- Imali smo puno presjecanja starog korita sa trasom i novog korita.

Zbog značajne dužine od 25 km i složenosti građenja te velikih finansijskih potreba, projekat brze ceste Lašva - Nević Polje podijeljen je u pet LOT-ova. Iz Autocesta Federacije navode da su prioritetno poduzeli aktivnosti za igradnju LOT-a 4 kroz Poslovnu zonu Vitez: „U proteklom periodu sva dokumentacija je preuzeta od JP Ceste FBiH, te su obavljeni razgovori sa privrednicima i Općinom Vitez, pokrenute aktivnosti na dopuni dokumentacije, te započinjanju eksproprijacije, što predstavlja preduslov za sam početak izgradnje“.

Trasa buduće brze ceste Lašva - Travnik - Jajce dio je proširene evropske mreže brzih cesta koja bi Srednju Bosnu trebala povezivati preko Banja Luke do Okučana u Hrvatskoj. Za još oko 11 kilometara poddionice Nević Polje - Turbe u završnoj fazi je izrada glavnog projekta i pripreme za početak eksproprijacije. Osim toga, u planu je da izgradnja i brze ceste od Bihaća preko Cazina do Velike Kladuše, te dionice Bihać – Ključ, Prača – Goražde, Mostar – Široki Brijeg – do granice sa Hrvatskom.

- Moramo pronaći finansijska sredstva, ali nam je želja da brzom cestom spojimo Lašvu sa Unsko-sanskim kantonom, odnosno granicom, a i kroz Hercegovinu da napravimo još jedan krak. Ne treba zaboravljati što smo dužni Tuzlanskom kantonu da radimo - to još vagamo hoće li biti brza cesta Doboj – Tuzla - Zvornik ili će biti možda čak i autocesta - izjavio je premijer FBiH Nermin Nikšić (SDP).

Na gradnju autocesta i brzih cesta građani BiH su dugo čekali, a do potpune izgradnje čekat će još nekoliko godina. No, važno je da se ozbiljnije krenulo u gradnju, naročito zbog privrede i ekonomskog razvoja jer ukoliko ne bude povezanosti modernim i brzim putema sa Evropskom unijom, mogli bismo propustiti brojne prilike, prenosi Federalna.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.