Ideja o Prvoj transverzali postoji još od osamdesetih godina prošlog stoljeća, ali je malo toga konkretno učinjeno povodom realizacije ovog projekta.
Prva transverzala trebala bi biti duga 12 kilometara, a prostirala bi se od Marindvora do Jošaničke petlje u Vogošći.
Opasno za šetače
Izgradnja je, konačno, započela 26. oktobra 2020. godine, dok je premijer Kantona bio Mario Nenadić. Tada se krenulo s izgradnjom dionice od raskrsnica ulice Halida Kajtaza s Kranjčevićevom i s Tešanjskom ulicom, ali i četiri godine nakon početka radova oni stoje na istom.
Posjetili smo „gradilište“ Prve transverzale koje je u gorem stanju nego ikada. Prema onom što se može vidjeti na terenu, potpuno je napušten i obrastao korovom, a smeće je na svakom dijelu rute.
Šetnja ulicom Halida Kajtaza kojom treba da se prostire Prva transverzala ne samo da izgleda kao ruglo, nego je i opasna za šetače. Postavlja se pitanje zašto projekt koji je od ogromnog značaja za sve građane Sarajeva stoji na čekanju godinama.
Vlasnici osporavaju
Izgradnjom Prve transverzale uveliko bi se smanjile gužve u glavnom gradu, ali sudeći prema onome što smo vidjeli na terenu, upitno je da li će uopće biti Prve transverzale.
Poslali smo upit Direkciji za puteve Kantona Sarajevo kako bismo dobili informacije u kojoj fazi se nalazi izgradnja. Do objavljivanja ovog teksta nismo dobili odgovore.
Direktor direkcije za puteve KS Selmir Kovač prethodno je kazao za „Avaz“ kako problem i dalje predstavljaju neriješeni imovinsko-pravni odnosi, sporan sudski proces zbog kojeg su radovi u zastoju.
Bez rješenja
Na području općine Centar nalazi se najviše objekata koji se moraju srušiti. To su objekti u Kranjčevićevoj i ulici Braće Begić, sve do firme „Penny plus“.
Tu su i manji privatni objekti, čiji vlasnici koče izgradnju Prve transverzale. Ipak, vlasti i dalje ne uspijevaju riješiti ovaj problem.