Na Prvu transverzalu građani Sarajeva čekaju još od osamdesetih godina prošlog stoljeća. Prvom transverzalom bi se trebao centar Sarajeva, odnosno Marindvor, povezati s Vogošćom.
Izgradnja je, konačno, započela 26. oktobra 2020. godine. Tada se krenulo s izgradnjom dionice od raskrsnica ulice Halida Kajtaza s Kranjčevićevom i s Tešanjskom ulicom. Nakon tri godine i dalje sve stoji na tome.
12 kilometara
Prva transverzala bi trebala biti duga 12 kilometara, a prostirala bi se od Marindvora do Jošaničke petlje u Vogošći.
No, od Željezničke stanice do „Bosnalijeka“ nije ni počela izgradnja. Tek je od naselja Šip izgrađen dio ceste koji vodi do tunela Kobilja glava prema Vogošći.
Vlasnici osporavaju
Ključni problem izgradnje predstavljaju neriješeni imovinskopravni odnosi. Na području općine Centar nalazi se najviše objekata koji se moraju srušiti. To su objekti u Kranjčevićevoj i ulici Braće Begić, sve do firme „Penny plus“.
Tu su i manji privatni objekti, čiji vlasnici koče izgradnju Prve transverzale. Ipak, vlasti i dalje ne uspijevaju riješiti ovaj problem, a očigledno njeni predstavnici nisu raspoloženi ni da daju podrobnija objašnjenja javnosti. Tako, i pored brojnih zahtjeva, Selmir Kovač, direktor Direkcije za puteve Kantona Sarajevo, nikada nije odgovorio na upite „Dnevnog avaza“. A građani će, prema svemu sudeći, još dugo čekati da se voze ovom transverzalom.
Ja sam za gradnju
- Ja sam za tu gradnju, ne želim komentirati ove zastoje u gradnji i ovo „gušenje“, samo se možemo ugušiti u ovome.
Barake i smeće
- Prije tri-četiri godine su nam obećali da će se nešto raditi, ali ništa se ne radi. Mi čekamo, haos je, ispred moje su barake i smeće... Opći haos, i to stoji godinama, već 10-15 godina. Sve je stalo, ovdje je nemoguće proći autom, pogotovo kad je saobraćajna špica.
Sve ide u propast
- Ovo sve ide u propast... Kakva nam je država, tako nam je. Vladajući se samo svađaju, pratim vijesti i razočaran sam.
Ne može dalje
- Ovo je pogrešno, oni obnavljaju ulicu, umjesto da se radi nešto na Prvoj transverzali. „Penny“ stoji, niko ništa ne radi, ne može se proći. U Barama je završen dio ove transverzale. Niko ništa ne govori, prema tome, pitanje je hoće li uopće biti Prve transverzale.
’Penny’ stvara gužvu
Apsolutno sam za izgradnju Prve transverzale, šta god može da raskrči ovu gužvu, dobro će nam doći. Živim na Socijalnom, a radim na Jezeru, do posla mi treba 40 minuta, kružni tok je sve usporio. „Penny“ stvara gužvu, jer se iz kružnog toka ulazi u „Penny“. Svaki dan sam u gužvi i gubim pola sata na malom dijelu puta.