Hercegovačko-neretvanski kanton (HNK), sada se to može reći, iza sebe ima izuzetno uspješnu turističku godinu. Kaže nam to Semir Temim, zamjenik direktora Turističke zajednice (TZ) HNK.
- Imali smo izuzetno uspješan start, rekao bih, budući da su već prvi dan ove godine, pogotovo u Mostaru, gdje je bio organiziran javni novogodišnji doček, gotovo svi smještajni kapaciteti bili popunjeni. Naravno, veliki broj dolazaka zabilježili smo i u drugim gradovima i mjestima, a cijela predsezona je bila izuzetno dobra. Osim grupnih dolazaka turista, posebno iz zemalja zapadne Evrope, na čijoj su ruti bili Mostar i Međugorje, a nerijetko i Neum, zabilježili smo značajan broj individualnih dolazaka - govori nam Temim.
Brojni događaji
Kada je riječ o samoj turističkoj sezoni, prema dosadašnjim pokazateljima, zabilježeno je 20 posto više dolazaka i noćenja u odnosu na 2019. godinu.
- Nažalost, precizne podatke nemamo, s obzirom na to da i dalje postoji veliki broj objekata koji ne prijavljuju goste i na to mi sami ne možemo utjecati. Nadalje, veliki broj turista dolazi i na jednodnevne izlete. Međutim, prema podacima s terena i onim Federalnog zavoda za statistiku, možemo govoriti o povećanom broju turista u ovoj godini - navodi on.
Naglašava da su na to utjecali brojne manifestacije, festivali i drugi događaji koji su privlačili turiste iz gotovo cijelog svijeta. Također, kaže da je TZHNK realizirala i uspješan projekt prekogranične saradnje između BiH, Hrvatske i Crne Gore, u okviru kojeg je Mostar, sa svojom okolinom, odnosno rijekama i jezerima, označen i kao ronilačka destinacija.
- Da ne spominjem manifestacije poput skokova sa Starog mosta, Red Bull skokove i slično, zbog kojih su u Mostar dolazile rijeke turista. Uostalom, ugledni „Lonely Planet“ je Mostar uvrstio na svoju listu 10 gradova koje morate posjetiti u 2024. godini i tako se našao rame uz rame s Parizom, Montrealom, Izmirom i drugim svjetskim gradovima. Iako nije prvi put da jedan naš grad ili regija dobije tako veliko priznanje, ipak, to nam je čast i obaveza, ali i reklama i svojevrsni poziv svjetskim putnicima da nas posjete - ističe Temim.
Vjerski turizam
Uz Mostar i Međugorje, svjetski poznato marijansko svetište, i Blagaj je već odavno sinonim za vjerski turizam, a Neum sve više bilježi posjete izvan turističke sezone i nameće se kao odredište za kongresni turizam. Konjic, također, postaje sve popularniji među svjetskim putnicima, ali i Prozor/Rama, Jablanica, Čapljina, Stolac, Čitluk i Ravno.
- Raduje me da smo se prilično uspjeli pozicionirati kao cjelogodišnja destinacija koju rado posjećuju gosti zbog prirodnih ljepota, bogatstva i raznolikosti kulturno-historijskog naslijeđa, ali i raznih atraktivnih sadržaja. Trudimo se svi iz godine u godinu obogatiti turističku ponudu, a ono što gosti izdvajaju jesu, na prvom mjestu, upravo prirodne ljepote i mogućnost boravka u prirodi, ali i gostoljubivost, gastro ponuda i, naravno, pristupačne cijene - iznosi Temim.
Kvalitet na prvom mjestu
Uvjeren je da će i naredna godina biti jednako uspješna, a pred uposlenicima TZHNK su brojni sajmovi širom Evrope.
- Sve više ljudi svoju egzistenciju vidi upravo u turizmu. Svjedočimo tome da je sve više kuća za odmor u cijelom HNK, da se širi turistička ponuda, ali, generalno, potrebna je sinergija svih aktera kako bi kvalitet bio na prvom mjestu - zaključuje Temim.