Početkom godine počeli su radovi na sjevernoj poddionici koridora 5C od Putnikovog brda kod Doboja do Medakova u općini Tešanj. Na dionici dugoj 8,5 kilometara, bit će, između ostalog, izgrađeno sedam mostova i dvije petlje u što će biti investirano 143 miliona eura uglavnom kreditnih sredstava EBRD-a. Već su se javili i prvi nesporazumi s lokalnim stanovništvom zbog čega su tešanjski privrednici organizirali prijem za sve aktere uključene za ovaj kraj historijskom infrastrukturnom projektu.
Historijski događaj
Za ovaj dio Bosne i Hercegovine početak radova na izgradnji prvih kilometara autoputa predstavlja historijski događaj. Iako mehanizacija još nije mobilisana u punom kapacitetu, dolazak teških mašina koje koriste lokalnu putnu infrastrukturu uznemirilo je lokalno stanovništvo u Doboj Jugu i povratničkim naseljima kod Doboja. U namjeri da doprinesu boljem razumijevanju u jednoj tešanjskoj kompaniji su priredili prijem dobrodošlice za više od 300 aktera angažiranih na gradilištu autoputa.
- Ako ima nekih nejasnoća, da pokušamo to riješiti na ovaj način, kako se stvari ne bi dalje komplicirale. I jako je važno da ti odnosi sada budu pravilno postavljeni kako bismo imali što manje nesporazuma - kazao je Izudin Ahmetlić, privrednik iz Tešnja.
- Probleme ćemo rješavati dogovorom i ovo je prilika da se o tome porazgovara i da nastojimo riješiti probleme koji eventualno budu bili - navodi načelnik Općine Doboj Jug Mirnes Tukić.
- Neće uvijek biti jednostavno. Pred nama je vrijeme u kojem ćemo morati biti strpljivi i obazrivi i razumjeti ukupnu situaciju. Vjerujem da ćemo uspješno proći kroz to - istakao je Suad Huskić, načelnik Općine Tešanj.
Sedam mostova i dvije petlje
Nakon spoja sa tunelom Putnikovo brdo, bit će izgrađeno i sedam mostova, jedan vještački tunel, upravljački centar, dvije petlje, a bit će uređene obale Usore i Tešanjke kao i dislokacija dijela magistralnog puta M-4 Doboj - Banja Luka.
- Upravo se radi na probijanju tih cesta i cijeli koncept je da što manje koristimo postojeću infrastrukturu, da je što manje uništavamo. A nekih šteta će morati biti. Naravno to će se sve do kraja projekta popraviti i vratiti u stanje koje je bolje od onoga koje smo zatekli - poručio je Jasmin Bučo, direktor firme izvođača radova.
Radovi na izgradnji ove dionice trebali bi biti završeni za dvije godine. U izgradnju 8,5 kilometara autoputa bit će investirano 143 miliona eura, uglavnom kreditnih sredstava Evropske banke za obnovu i razvoj.
- Imajući u vidu da su već u izradi dionice od Zenice sjever do Poprikuše i da je njihov kraj planiran za 2025. vidimo da će u 2026. godini Tešanj biti otvoren i prema sjeveru i prema jugu - naglasio je savjetnik direktora JP autoceste FBiH Amir Fejzić.
U „Autocestama“ FBiH ističu kako bi projekt izgradnje autoputa na trasi panevropsokog koridora 5C kroz BiH trebao biti završen 2028. godine.