DIREKTORICA MISIJE USAID-A

Kortni Čab: Zaposlenost u sektoru turizma vratit će se na nivo od prije pandemije

Očekuje se da će broj zaposlenih u turizmu od 2024. do 2027. godine biti povećan za 12.400

Čab: USAID-ov Projekt razvoja održivog turizma u Bosni i Hercegovini završio prvu od planiranih pet godina. Arhiv

L. S. / Fena

30.10.2021

Direktorica Misije USAID u BiH Kortni Čab (Courtney Chubb) predviđa da će se sektori turizma i ugostiteljstva vratiti na nivo zaposlenosti iz 2019. godine do kraja 2023. godine, što je oko 30.400 zaposlenih, dok se njih 6.100 neće vratiti turističkim karijerama.



Podrška učešću BiH na važnim međunarodnim događajima

Ona je u zargovoru za Fenu kazala kako očekuje da će broj zaposlenih u turizmu od 2024. do 2027. godine biti povećan za 12.400, jer će hoteli povećati iskorištenost soba, a kompanije u oblasti turizma povećati obim usluga i proizvoda i unaprijediti ih.


- To će u biti rezultirati ukupnom potražnjom za ljudskim kapitalom u visini od 18.500 radnih mjesta - istakla je Čab.


Kazala je da su to rezultati Analize i predviđanja potreba ljudskog kapitala koje je proveo USAID Turizam. Taj dokument je, dodala je, nastao na temelju brojnih oficijelnih izvora informacija, iscrpnih konsultacija s predstavnicima sektora, te istraživanja najboljih međunarodnih praksi a sve u cilju kako bi predvidjeli ljudski kapital koji je Bosni i Hercegovini potreban u narednih sedam godina i ocijenili trenutne potrebe sektora,


- USAID-ov Projekt razvoja održivog turizma u Bosni i Hercegovini završio je prvu od planiranih pet godina i pokrenuo je do sad oko 40 aktivnosti - istakla je Čab te dodala da su započeli s pružanjem odgovora na pandemiju COVID-19 kroz osiguravanje "Safe Travels Stamp" za Bosnu i Hercegovinu koju dodjeljuje Svjetsko vijeće za turizam i putovanja (WTTC) kako bi povratili povjerenje putnika u destinacijunaglasila je.


Pojasnila je da trenutno podržavaju razvoj turističke radne snage kroz reformu univerzitetskih programa u skladu sa sistemom izvrsnosti UN-ove Svjetske turističke organizacije, te da rade na stručnom obrazovanju u školama, dok smo prethodno pokrenuli online Turizam akademiju (VIDEO).


- Kako bismo unaprijedili međunarodnu percepciju Bosne i Hercegovine kao turističke destinacije, podržali smo učešće BiH u važnim međunarodnim turističkim događajima, a trenutno radimo na proširenju međunarodne mreže putničkih agenata kroz promociju BiH na ključnim tržištima Evrope i Bliskog istoka - pojasnila je.



Kortni Čab. Arhiv

Čab dodaje da su također započeli razvoj Vinske ceste Hercegovina, ali i da pomažu oba entiteta pri kreiranju Strategija razvoja turizma 2021. - 2027.


- Pokrenuli smo Online finansijski direktorij kako bismo mikro, malim i srednjim preduzećima olakšali pristup finansijama. Posebnu pažnju posvećujemo pitanju održivosti, a uspješno smo podržali Grad Trebinje pri uvrštavanju u 100 najboljih priča o održivosti destinacija na Svjetskim danima zelenih destinacija 2021. - istakla je.


Chubb je podsjetila da je prva inicijativa USAID Turizma bila formulacija COVID-19 Smjernica i protokola za zdravstvenu zaštitu od COVID 19 u turizmu u saradnji s bosanskohercegovačkim zdravstvenim i turističkim institucijama, te njihovo prilagođavanje najboljim međunarodnim praksama koje primjenjuju svjetski lideri u tom sektoru poput Svjetske zdravstvene organizacije, Cleveland Clinic, Adventure Travel Trade Association i WTTC.


- Ovo je omogućilo BiH da stekne Safe Travels Stamp koji dodjeljuje WTTC. Cilj je izgraditi povjerenje međunarodnog tržišta u BiH kao sigurnu destinaciju za putovanja i promovirati najbolje prakse među uposlenicima kako bi se zaštitili oni, njihove porodice i njihovi klijenti - kazala je.



Popraviti vještine komuniciranja

Na temelju tih smjernica, dodala je, USAID je na Turizam akademiji pokrenuo 23 kursa koji se fokusiraju na brojne aktivnosti od raftinga i biciklizma do vođenja tura, sigurnog rukovođenja hranom i hotelskih operacija.


Govoreći o obrazovnom sistemu u BiH, je istakla da prema nalazima USAID-a, postoji opća potreba da obrazovne institucije bolje pripreme svoje studente za realnosti globaliziranog tržišta i promjene u zahtjevima za radnom snagom kroz analizu postojećih kurikuluma na temelju potreba sektora i najboljih međunarodnih praksi.


- Univerzitetski i školski kurikulumi trebaju biti osnaženi kako bi se kod učenika i studenata popravile vještine komuniciranja, odnosa prema gostima te stranih jezika, prije svega engleskog - kazala je.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.