Požari koji iz godine u godinu haraju, ponajviše Hercegovinom, i koji nanose ogromne materijalne štete, kao i ekološke posljedice, nisu uspjeli natjerati nadležne da nabave letjelice za gašenje požara.
I dok smo i ovaj put dočekali da nam kiša ugasi brojne požare koji su gorjeli u Hercegovini, dotle ostaje poražavajuća činjenica da je BiH i dalje jedina zemlja u regionu koja nema vlastitu letjelicu!
Skoro deceniju viši nivoi vlasti, počevši od Vijeća ministara BiH do Federalne vlade, usvajaju strategije, iskazuju spremnost i donose zaključke, ali letjelicama nema traga.
Dok u Vijeću ministara BiH svojevremeno nije bilo saglasnosti, kao ni na entitetskom nivou, o tome ko bi upravljao letjelicama, kako bi se održavale, ko bi bio vlasnik, ali i ko bi plaćao pilote, i danas je nepoznanica šta se dogodilo s novcem koji je Vlada FBiH osigurala za tu namjenu u budžetu Federalne uprave civilne zaštite (FUCZ).
Navodno, s dolaskom Fahrudina Solaka na čelo Uprave taj novac je vraćen Vladi, koja je nedavno ponovo zaključila kako je potrebno da FUCZ sačini informaciju o potrebi nabavke letjelice?!
Vladi Hercegovačko-neretvanskog kantona, područja najpogođenijeg požarima, 2017. godina bila je svojevrsna opomena da krenu u nabavku letjelice, konkretno zračnog traktora. Takva vrsta letjelice, pokazala je stručna studija koju je, prema zaduženju Vlade HNK, uradila Uprava za CZ i vatrogastvo, bila bi najefikasnija, kako zbog konfiguracije tla tako i drugih uvjeta.
Cijena air traktora, pokazalo se tada, iznosila je 6,5 miliona KM, a procijenjeno je da su neophodne dvije takve letjelice kako bi HNK imao vlastite zračne snage koje bi u svakom trenutku mogle odgovoriti potrebama.
- Budući da se radilo o ozbiljnim sredstvima koje Vlada zbog drugih obaveza nije mogla planirati, zaključeno je da Uprava provjeri mogućnosti finansiranja kupnje ovih letjelica kroz kreditno zaduženje ili EU fondove i da na tom pitanju intenzivno radi. Ta priča nikako nije okončana, vrlo je intenzivna i sigurno će se ići u tom pravcu - rekao nam je Pero Pavlović, portparol Vlade HNK.
Nabavka zračnog traktora za Grad Mostar je finansijski preveliki izazov, kaže gradonačelnik Mario Kordić. No, svjestan činjenice da su upravo Mostar i njegova okolina područje koje je najčešće pogođeno požarima, Kordić je pokrenuo inicijative prema federalnom i državnom nivou da se napokon krene u nabavku letjelice.
- Državi to ne bi trebao biti problem, a već odavno se priča o projektu zračne baze za podršku gašenja požara na Aerodromu Mostar. Ova priča ne smije stati sada kada se ulazi u jesen, a ja ću se potruditi da je držim vrućom - istaknuo je Kordić.