Odluka mnogih aviokompanija da zaobilaze nebo iznad Bjelorusije nakon incidenta s prisilnim prizemljenjem jednog aviona na aerodrom u Minsku, osjetno će utjecati na promjenu mreže, odnosno tokova zračnog prometa u Evropi, ističe direktor Agencije za pružanje usluga u zračnoj plovidbi BiH (BHANSA) Davorin Primorac.
Među prvim aviokompanijama koje su donijele tu odluku je Air France, ali i njena podružnica Air France KLM iz Nizozemske. Identično je postupio i finski avioprijevoznik Finnair, kao i Lufthansa, skandinavski SAS te još neke aviokompanije.
-Tek će se vidjeti ko je dobio a ko izgubio zbog toga. Mislim na različite države i njihove zračne prostore. Negdje će biti manje prometa, a negdje će on biti pojačan. Teško je sad procijeniti., ali ubrzo će biti poznato koje će preferencije zrakoplovne kompanije imati, navodi Primorac.
On podsjeća da je ovo samo još jedna kriza na koju ne možemo utjecati, a koja ima veliki značaj za zrakoplovne kompanije i pružatelje usluga u zračnoj plovidbi. Navodi kao primjer nedavne sukobe između Izraela i Gaze, kao i sukobe u Ukrajini, gdje je još od obaranja putničkog zrakoplova raketom zatvoren dio zračnih prostora.
-Prema trenutno dostupnim informacijama i podacima o prometu, naša je procjena da ove trenutne promjene u zračnim koridorima i preletima neće značajnije utjecati na intenzitet zračnog prometa iznad BiH. Zanemariv je broj letova koji idu preko zračnog prostora BiH, a da su im polazne ili krajnje destinacije u Bjelorusiji. Također, i broj letova koji idu preko BiH prema i od Rusije, tek dva posto od ukupnog broja letova. To spominjem zbog najave da bi mogli biti zabranjeni neki letovi europskih prijevoznika prema Rusiji zbog ove situacije, pojašnjava direktor BHANSA-e.
Po njegovim riječima, glavni tokovi prometa preko BiH najčešće idu od zemalja zapadne Europe prema Grčkoj i Turskoj. Taj promet je preko 80% od ukupnog prometa koji nadzire BHANSA, a na isti neće utjecati situacija u Bjelorusiji.