Pandemija koronavirusa na usporava radove na izgradnji Koridora 5C kroz FBiH, gdje je na gradilištima od sjevera do juga trenutno angažirano između 2.500 i 3.000 radnika.
U toku su radovi na dionicama Poprikuše - Nemila, Vranduk - Ponirak, Vraca - Donja Gračanica, Tarčin - Ivan, Buna - Počitelj, Počitelj - Zvirovići te izgradnja tunela ''Ivan'' i ''Zenica'', kao i mosta ''Počitelj''.
Ukupna dužina autoputa u izgradnji je oko 42,5 kilometara, a ukupna vrijednost investicija „Autocesta FBiH“ iznosi oko 587 miliona eura.
Prema riječima direktora Adnana Terzića, radovi se finansiraju uglavnom iz sredstava Evropske investicijske (EIB) i Evropske banke za rekonstrukciju i razvoj (EBRD).
Osim na Koridoru, intenzivno se radi i na izgradnji tunela ''Hranjen'', kao najzahtjevnijeg projekta na trasi brze ceste Sarajevo - Goražde.
- Značaj ovih investicija je ogroman. Oko 85 posto ulaganja u Koridor prođe kroz krvotok FBiH. Mi radimo materijalima koji predstavljaju lokalni monopol, od cementa, kreča, željeza, nasipnih materijala, raznih frakcija iz kamenoloma, sve je to nešto što se nabavlja u BiH. To, praktično, znači da na svakog radnika koji radi na autoputu u pozadini rade još četiri - rekao je Terzić za „Avaz“.
Uskoro bi, tvrdi, trebali biti dodijeljeni poslovi na izgradnji dionica Kvanj - Buna, Nemila - Vranduk, Putnikovo brdo - Medakovo, Mostar jug - Buna i Medakovo - Poprikuše, za što je osigurano dodatnih 600 miliona eura.
- Konačno smo uspjeli da zatvorimo i finansijsku konstrukciju za dionicu Ovčari - Mostar sjever, u dužini od 35 kilometara, kojoj pripada tunel ''Prenj'', dug 12 kilometara, kao najzahtjevniji infrastrukturni projekt u regionu. Radi se o 600 miliona eura koje osiguravaju EBRD i EIB. Osigurana su i sredstva za dionicu Mostar sjever - Mostar jug. Radi se o 190 miliona eura koje će izdvojiti EBRD i komercijalne banke u BiH. Time je zatvorena finansijska konstrukcija za cijeli Koridor 5C u FBiH - istakao je Terzić.
Još nisu u potpunosti riješeni problemi s tzv. zeničkom zaobilaznicom zbog kašnjenja u izdavanju upotrebnih dozvola za tri dionice. Terzić pojašnjava da su dvije dobivene te da se očekuje i upotrebna dozvola za dionicu tunel Zenica - Donja Gračanica.
- U pitanju je svjesna neaktivnost komisija kada je riječ o samom priključku na magistralni put, gdje je radio „Čengiz“. Tu imamo zastoj i na to ne možemo utjecati, osim da stalno pišemo Ministarstvu prostornog uređenja FBiH i tražimo brže reagiranje tih komisija. Neko, očigledno, trenira strogoću ili se bavi političkim smicalicama - kazao je Terzić.
Veliki problem predstavlja i činjenica da je oko 66 miliona maraka od akciza još na računu Centralne banke BiH, jer ih Upravni odbor Uprave za indirektno oporezivanje još nije refundirao autocestama.
- Zato dolazimo u problem likvidnosti i kad je u pitanju podrška građenju. Imamo oko 100 miliona povrata starih kredita i kamata - rekao je Terzić.