KANTON SARAJEVO

Krivić za "Avaz": O obrazovnom sistemu treba malo manje pričati, a više raditi

Posebno sam ponosan jer smo obrazovno-nastavni proces uspostavili u novim okolnostima i održali ga u kontinuitetu, rekao je Krivić

Piše: A. Jamaković

14.12.2020

Krivić: Osigurali smo oko 150 asistenata u nastavi. Avaz

Na početku svog mandata ministar za obrazovanje, nauku i mlade KS Anis Krivić suočio se s velikim izazovom - proglašenjem stanja prirodne i druge nesreće prouzrokovanog pandemijom koronavirusa.

Hrabro se uhvatio ukoštac s novonastalom situacijom, a rezultat svega je uspješno organiziran obrazovni proces u KS i pored svih problema koje je pandemija napravila u društvu.

-  O obrazovnom sistemu u KS treba malo manje pričati, a malo više raditi. Dobro bi bilo da imamo manje onih koji smatraju i očekuju, a više onih koji konkretno rade. Nama su sve slabosti obrazovnog sistema u KS poznate i znamo u kojem pravcu trebamo gledati. Potrebno nam je više ljudi koji su spremni na rad. Posebno sam ponosan jer smo obrazovno-nastavni proces uspostavili u novim okolnostima i održali ga u kontinuitetu - kaže na početku razgovora ministar Krivić koji je u tehničkom mandatu.

Ministarstvo za obrazovanje nauku i mlade KS osiguralo je više od 30.000 zaštitnih maski, 3.874 pakovanja dezinfekcionog sredstva, te oko 4.000 pakovanja tečnog sapuna za osnovne i srednje škole u KS prije početka školske godine.

- Osigurali smo oko 150 asistenata u nastavi, izdvojili rekordan iznos novca za organizacije koje se bave pitanjima mladih iako smo imali uštede zbog pandemije. Osigurali smo da HES timovi Zavoda za javno zdravstvo KS posjete sve škole, a na naš zahtjev su i blagovremeno donesene epidemiološke mjere Zavoda za javno zdravstvo KS za sigurno odvijanje nastave u uslovima pandemije COVID-19. Izradili smo metodologiju realizacije online nastave u KS, kako bi učenicima bila pistupačnija, lakša, bolja i kvalitetnija, te kako bi zahtjevala minimalan angažman roditelja učenika nižih razreda – kaže Krivić.

Napominje da su održane edukacije za više od 4.000 nastavnika s ciljem unapređenja njihovih vještina u realizaciji kvalitetnije online nastave.

- Izdvojili smo 300.000 KM za nabavku opreme za realizaciju online nastave. Izdali smo upustva, te preporuke za nastavnike, roditelje i učenike.  U saradnji sa UNICEF-om realizovana su 22 webinara na kojem je učestvovalo oko 4.000 nastavnika i na kojima su predstavljene platforme za učenje i podučavanje i mogućnosti koje iste pružaju u realizaciji online nastave – kaže Krivić rezimirajući urađeno u proteklom periodu.


I sa smanjenim budžetom realizirali brojne projekte. MONKS

Kako bi djeca održala kontinuitet u odgojno-obrazovnom radu te kvalitetno provodila vrijeme u kući za vrijeme obustave rada predškolskih ustanova, Ministarstvo je, u saradnji sa Radnom grupom za podršku i stručni nadzor realizacije online nastave, intenzivno radilo na uspostavljanju online platforme u Javnoj ustanovi „Djeca Sarajeva“.


-    S tim u vezi, omogućene su sve tehničke pretpostavke za rad odgajatelja online putem. Vlada KS je podržala naš prijedlog za umanjenje cijene boravka djece u vrtićima. Kako bismo olakšao realizaciju nastave prema online modelu kreirali smo Facebook stranicu i Youtube kanal čime je olakšan i ubrzan protok informacija. Iako je smanjen budžet zbog pandemije, našli smo novac za sufinansiranja djece sa Liste čekanja Javne ustanove „Djeca Sarajeva“ – dodao je Krivić.


Ministarstvo je izdvojilo 445.619 KM za Javni poziv za prikupljanje zahtjeva udruženja i neprofitnih organizacija za dodjelu sredstava za projekte iz oblasti inkluzivnog odgoja i obrazovanja za podršku djece i omladine, do 26. godine, 500.000 KM za Javni poziv za program nauke.


U saradnji sa UNESCO-m osigurana su 72 tableta za socijalno ugrožene đake, koji su uručeni Udruženju direktora Kantona Sarajevo.


-  Sa direktorom „Caritasa“ Švicarske i predstavnicima Javne ustanove ,,Djeca Sarajeva“ potpisali smo Memorandum o saradnji nakon čega je zvanično je pokrenut Putujući vrtić koji je prvenstveno namijenjen djeci iz osjetljivih i marginaliziranih društvenih grupa, uzrasta od 4-6 godina iz udaljenih, ruralnih područja Kantona Sarajevo, koja do sada nisu mogla, zbog udaljenosti vrtića, biti dio predškolskog odgoja i obrazovanja.


-    Sklopili smo ugovore o dodjeli godišnjih stipendija od po 2.000 KM za svakog učenika koji ove godine kreću u prvi razred srednje škole, a koji su izabrani na osnovu Javnog poziva za dodjelu stipendija za talentovane/nadarene učenike – rekao nam je Krivić.



Riješen problem grijanja u Kampusu UNSA-e

Ministar napominje da su ugovorom o korištenju i održavanju termoenergetskog postrojenja za proizvodnju toplotne energije između Univerziteta u Sarajevu i KJKP “Toplane” trajno je riješen dugogodišnji problem grijanja u Kampusu UNSA-e.

Usvojene su i izmjene Zakona o udžbenicima u Kantonu Sarajevo, izmjene Zakona o visokom obrazovaju, izmjene Zakona o osnovnom odgoju i obrazovanju. Pripremljen je Prednacrt Zakona o dualnom obrazovanju, usvojene izmjene Zakona o obrazovanju odraslih te dopunjen Pravilnik o praćenju, vrednovanju i ocjenjivanju učenika osnovnih i srednjih škola.


-    Izmjenama Zakona o visokom obrazovanju produžen je rok studentima za završetak postdiplomskog studija do 2025. godine. Prema ovom prijedlogu, osobe koje su započele postdiplomski studij za sticanje stepena magistra nauka ili umjetnosti i doktora nauka, prema propisima koji su bili na snazi prije stupanja na snagu tog zakona, imaju pravo steći taj naučni stepen zaključno sa 30. septembrom 2025. godine – naveo je Krivić.

Poticanje rasta, razvoja i učenja djece u online okruženju


Ministarstvo, „Homework HUB“, asistenti u nastavi i članovi Mobilnog stručnog tima Kantona Sarajevo su pripremili obrazovne videosadržaje za poticanje rasta, razvoja i učenja djece u online okruženju.

-    Videosadržaji su namijenjeni primarno za djecu s teškoćama u razvoju, ali mogu biti korišteni u radu sa svakim djetetom u skladu sa uzrastom, kapacitetima i interesovanjima. Intencija je da video sadržaji budu korisni učenicima, roditeljima, nastavnicima, odgajateljima, asistentima u nastavi i drugim zainteresiranim subjektima u njihovom odgojno-obrazovnom radu sa djecom, ili bar kao poticaj za osmišljavanje vlastitih ideja. Napravljena su dva ciklusa videa, ukupno 30 videa, a trenutno se na TVSA prvikazuju videi iz prvog ciklusa – dodao je Krivić.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.