Proteklih dana roditelji, uposlenici škola i djeca imaju mnogo dilema i pitanja vezanih za početak nove školeske godine. Prema Ministarstvu obrazovaja, nauke i mladih Kantona Sarjajevo, svega nekoliko dana pred početak nove školske godine, upućeni su brojni i različiti zahtjevi sindikata, Vijeća roditelja i Udruženja direktora, usmjereni na ispunjavanje svih uvjeta za početak nastave.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Kako je saopćio ministar Anis Krivić, to može ostaviti dojam da škole nespremno dočekuju 1. septembar.
Povodom toga, Krivić je objavio nekoliko činjenica, a sve s ciljem kako cjelokupna situacija ne bi izazvala dodatni stres i paniku među učenicima, nastavnicima i roditeljima:
- Ministarstvo je osiguralo 30.000 zaštitnih maski, a u narednom periodu bit će osiguran i veći broj, kao i 3.874 pakovanja dezinfekcionog sredstva, te oko 4.000 pakovanja tečnog sapuna za osnovne i srednje škole u KS;
- Ministarstvo je osiguralo dodatna finansijska sredstva za škole u iznosu od 900 do 1.200 KM po školi, u ovisnosti od veličine škole. Pored toga, škole već raspolažu sredstvima koja mogu koristiti za nabavku svega što je neophodno za poštivanje epidemioloških mjera;
Tekst se nastavlja ispod oglasa
- Ministarstvo je osiguralo da HES timovi Zavoda za javno zdravstvo KS posjete sve škole u KS;
- Na zahtjev Ministarstva blagovremeno su donesene epidemiološke mjere Zavoda za javno zdravstvo KS za sigurno odvijanje nastave u uvjetima pandemije COVID-19;
- Ministarstvo je dostavilo školama Protokol za postupanje odgovornih osoba u školama u KS u slučaju pojave virusa u istim;
Krivić: Ministarstvo je osiguralo dodatna finansijska sredstva za škole. Arhiv
Krivić: Ministarstvo je osiguralo dodatna finansijska sredstva za škole. Arhiv
- Ministarstvo je izradilo tri modela nastave koji su spremni za primjenu u ovisnosti od epidemiološke situacije i preporuka Zavoda za javno zdravstvo KS;
- Ministarstvo je izradilo Metodologiju realizacije online nastave u KS, kako bi ista učenicima bila pistupačnija, lakša, bolja i kvalitetnija, te kako bi zahtjevala minimalan angažman roditelja učenika nižih razreda;
- Ministarstvo je izradilo smjernice za izradu digitalnog obrazovnog sadržaja, u cilju povećanja kvaliteta online nastave i kako bi se nastavnici lakše i bolje snalazili u realizaciji online nastave;
- Ministarstvo je izradilo smjernice za praćenje, vrednovanje i ocjenjivanje učenika, kako bi se vrednovanje znanja prilagodilo ovom modelu nastave i time otklonio jedan od najvećih problema realizacije online nastave u proteklom periodu;
- Ministarstvo je dostavilo direktorima škola Uputstvo o realizaciji odgojno-obrazovnog rada u osnovnim i srednjim školama KS, koje je dostupno i javnosti, odnosno učenicima i roditeljima;
- Ministarstvo je direktorima škola dostavilo obavijest da mogu angažovati potreban stručni kadar za rad u školi;
- Ministarstvo je u proteklom periodu održalo edukacije za preko 4.000 nastavnika s ciljem unapređenja njihovih vještina u realizaciji kvalitetnije online nastave;
Ministarstvo je osiguralo 300.000 KM za nabavku opreme za realizaciju online nastave. Ilustracija
Ministarstvo je osiguralo 300.000 KM za nabavku opreme za realizaciju online nastave. Ilustracija
- Ministarstvo je osiguralo pristupne kodove za platforme za učenje na daljinu za sve škole i predškolske ustanove u KS;
- Ministarstvo je osiguralo 300.000 KM za nabavku opreme za realizaciju online nastave;
- Ministarstvo je obezbijedilo sredstva za stavku "ugovorene usluge" za sve škole u KS;
- Ministarstvo je održalo sastanak sa UNICEF-om o načinu primjene Okvira za ponovno otvaranje škola, koji predstavlja svjetski standard za ponovno otvaranje škola u uslovima pandemije, a primjenjeni model u KS je u potpunosti usklađen s ovim značajnim dokumentom;
- Ministarstvo je održalo sastanke i konsultacije sa Vijećem roditelja KS, sindikatima i direktorima u cilju kvalitetne koordinacije povodom bezbjednog početka nove školske godine.
S obzirom na sve navedeno, u Kantonu Sarajevo ne postoji potreba da se odgađa školska godina, jer Kanton Sarajevo spremno dočekuje 1. septembar u vanrednim uslovima, poručio je Krivić.
- Usmjeren sam na rješavanje ovih bitnih pitanja, te se ne bavim razlozima koji su ponukali neke druge kantone u FBiH da odgode početak nastave u ovoj školskoj godini, iako su na sastanku svih ministara obrazovanja u FBiH izrazili spremnost da nastava počne prema školskom kalendaru, odnosno zakonima koji su na snazi u tim kantonima. Podsjetit ću da je Federalno ministarstvo za obrazovanje zahtijevalo da im se dostavi sarajevski kombinovani model nastave, Metodologija i Smjernice, kao i da se nastavnicima drugih kantona omogući prisustvovanje edukacijama koje će Ministarstvo u KS realizirati u prve dvije sedmice nastave. Uzimajući to u obzir, kao i gore navedene realizovane aktivnosti, smatram da je očigledno da je Kanton Sarajevo itekako spremniji, u odnosu na druge kantone, da počne sa nastavom na vrijeme, kako je to i planirano školskim kalendarom - rekao je Krivić
.
Ministarstvo je održalo sastanke i konsultacije sa Vijećem roditelja KS, sindikatima i direktorima. Ilustracija
Ministarstvo je održalo sastanke i konsultacije sa Vijećem roditelja KS, sindikatima i direktorima. Ilustracija
Dodaje da se ne radi "o prividnoj, nego o stvarnoj spremnosti Ministarstva da odgovori izazovu sigurnog početka nove školske godine i kontrolisanog povratka učenika u školske klupe, u skladu sa preporukama UNICEF-a i Zavoda za javno zdravstvo KS".
- Jasno je da se na realizaciji ovih aktivosti nije počelo raditi juče, kada su postavljeni zahtjevi Udruženja direktora prema Ministarstvu, jer u tom slučaju isti objektivno ne bi mogli biti ispunjeni. Pobrojane realizovane aktivnosti su rezultat pravovremenog planiranja i djelovanja u proteklom periodu, što je Udruženju moralo biti poznato - da se upravo na tim aktivnostima (koje su sadržane u njihovim zahtjevima) radi, jer su članovi Udruženja direktora bili aktivno uključeni u pripremu organizacije nove školske godine - kazao je Krivić.
Pozvao je sve koji smatraju potrebnim ili korisnim da u javnosti komentarišu i daju prijedloge u vezi sa početkom školske godine, da takve izjave budu zasnovane na provjerenim informacijama, jer u suprotnom stvaraju neosnovanu paniku i strah da u školama nisu ispunjeni uslovi za pohađanje nastave po kombinovanom modelu, što nikako ne doprinosi boljem rješenju i nije u interesu naše djece.