Upravni odbor Radiotelevizije Bosne i Hercegovine uputio je Parlamentu BiH izvještaj o radu za prošlu godinu. No, razmatranje ovog, kao i brojnih drugih materijala pristiglih proteklih devet mjeseci najvišem zakonodavnom tijelu u zemlji na čekanju su, jer, kao što je poznato, Parlament je u blokadi i izuzev jedne hitne sjednice od konstituiranja u decembru prošle godine, nije održao nijedno redovno zasjedanje.
Više pretplatnika
Prema podacima iz izvještaja, Državna radiotelevizija prošle godine je po osnovu naplate RTV takse, koja se naplaćuje putem računa za električnu energiju, zaradila 32 miliona maraka. Još 16 miliona prihoda imala je RTVBiH po osnovu drugih prihoda.
Međutim, u izvještaju je iskazan gubitak od čak oko 21 milion maraka!
- U periodu od 1. januara 2018. do 31. decembra 2018. Radiotelevizija Bosne i Hercegovine ostvarila je ukupne prihode u iznosu od 48.115.098 KM, a ukupne rashode u iznosu od 69.140.893 KM te je iskazan gubitak u poslovanju u iznosu od 21.025.795 KM. U 2018. zbog nepravovremene naplate potraživanja od kupaca, na teret rashoda ispravljen je iznos od 31.367.092 KM, što je direktno rezultiralo visokim gubitkom u poslovanju u 2018. - navedeno je u izvještaju.
Inače, prema podacima o poslovanju za 2017. godinu gubici u poslovanju u prošloj godini povećani su za oko 13,1 milion maraka. Istovremeno u prošloj godini povećani su i prihodi u odnosu na godinu ranije i to za oko 10 miliona maraka, a čemu je najviše doprinijelo povećanje prihoda od RTV takse.
U izvještaju je konstatirano da Državna televizija uglavnom egzistira od naplate RTV takse, a da bi se povećali i ostali prihodi, navedeno je da se mora poraditi na povećanju udjela prihoda i od marketinga, što istovremeno zahtijeva poboljšanje programa.
Navedeno je i da je od marketinških usluga BHRT prošle godine zaradio oko 2,8 miliona maraka, što je iznos za oko pola miliona maraka veći u odnosu na onaj iz 2017. godine.
BHRT je naveo kako je i u 2018. godini nastavljen trend pada budžeta oglašivača koji je direktno proporcionalan jačanju i nelojalnoj konkurenciji kabl operatera i "stranih" TV stanica. Posebno ističu izuzetno jake napade na domaće marketinško tržište od TV stanica sa sjedištem u susjednim zemljama, a koje svoje programe plasiraju putem kabl operatera. I dok smatramo, da je navedeno objašnjenje validno i pitanje za regulatora i državne organe, čini se da u ovom dijelu ima prostora za napredak.
Stara publika
Po gledanosti, navedeno je u izvještaju, BHT 1 u periodu 17 do 22:30 sati prošle godine bio je šesti program po gledanosti u zemlji.
- Analizirajući gledanost po target grupama, lako se može doći do zaključka da je naša publika prilično stara (uz BN, ATV i RTRS imamo najveći nesrazmjer u zastupljenosti populacije) te da je program BHT 1 prepoznat kao program za stariju populaciju. Najgledanija emisija na BHT 1 je i dalje Dnevnik 2 - piše u izvještaju.
Konstatirano je i da ovaj javni servis u prošloj godini nije imao nijedan novi i atraktivan sadržaj osim Svjetskog prvenstva u fudbalu.
- Naravno, pored katastrofalne situacije na tržištu i ukupnog pada rejtinga svih TV stanica na ukupni prihod marketinga utječe i vidljiv nedostatak ulaganja u programske sadržaje, osim Svjetskog fudbalskog prvenstva, nismo imali nijedan novi i atraktivan sadržaj koji bi dugoročno povećao gledanost i donio dodatni marketinški prihod. Nestabilnost kompletnih prihoda koje BHRT ostvaruje reflektira se i na nemogućnost uvođenja novih programskih sadržaja, a samo ulaganje u program može dugoročno povećati gledanost pa samim tim utjecati i na povećanje marketinškog prihoda - navedeno je u izvještaju.