Nekad je bilo „hljeba i igara“, a danas je – crossovera i SUV-ova. Iako je tako kada je riječ o željama ljudi po pitanju automobila.
I tako je Citroen, koliko god odolijevao ovoj ideji, odlučio napraviti mali crossover gradskih dimenzija, koji će zadovoljiti potrebe modernih urbanih kupaca i ponuditi im nešto „šik“ i neobičnog izgleda (što im, uostalom, nije nepoznato tlo), što će biti viši od tla, ali biti i moderna verzija modela C3 Picasso.
Rezultat je na fotografijama i zove se C3 Aircross, model koji je, u odnosu na pomenuti Picasso, duži za 16 i viši za 13 centimetara, ima 55 milimetara duži međuosovinski razmak, te udaljenost od tla 175 milimetara.
Mnogo prostora
Ovakve dimenzije iskorištene su više nego dobro pa je komfor na mnogo višem nivou i naprijed i pozadi, gdje se bez problema može smjestiti i dvometraš, dok je prtljažnik veoma dobrih 410 litara, jedan od najvećih u klasi. Zaista, veoma pohvalno za ove vanjske dimenzije, a ako tome dodamo i foteljasta sjedišta, udobnost je na nivou koji prevazilazi ovaj segment.
Upravo je komfor, uz konačan rezultat simpatičnih dizajnerskih igrica s vanjskim izgledom, jedan od najjačih atributa ovog automobila, pošto ostatak, manje-više, već poznajemo iz drugih modela, a radi se o opremi koja se u posljednje vrijeme nameće kao nužna, što zbog sigurnosnih testova što zbog sve šarolikijih želja kupaca, koje će i C3 Aircross zadovoljiti.
Unutrašnjost modela je minimalistička, možemo reći pretjerano, jer se ponovo suočavamo s nedostatkom osnovnih komandi (klima-uređaj, jačina zvuka...), što otežava rukovanje tokom vožnje. Sve je u 7-inčnom ekranu, u kojem su još i 3D navigacija, bogate multimedijske opcije s mogućnostima povezivanja, postavke... Sve što treba, pa i više od toga.
Upravljač kompaktnih dimenzija odlično leži u rukama, podesiv je i bogat komandama, dok stilski dojam pojačava niz dizajnerskih detalja, poput ručica na vratima, neobičnih otvora za ventilaciju... Sveukupno, veoma prijatan ambijent za koji „Citroen“ zaslužuje komplimente.
Korektno ponašanje
Za pogon testnog modela brine se mali trocilindarski turbobenzinac od 1,2 litra, za nastavak trenda smanjenja zapremine i stavljanja pogona na benzin u prvi plan. Rezultat je odličan. Ovaj mali agregat snage 110 KS idealan je za vozilo lakše od 1,2 tone, ne samo za gradsku već i za vožnju na otvorenom, gdje ovaj automobil dostiže optimalnu kombinaciju agilnosti i ekonomičnosti. Na brzinama oko 120 do 130 km/h troši oko četiri litra benzina, poput najboljih turbodizelaša, a vuče sjajno. Da je tu i šesta brzina, rezultat bi bio i bolji.
S ovim dimenzijama i udaljenosti od tla, malo ko može očekivati da će ovaj automobil biti sportski nastrojen, ali, ponašanje mu je sasvim korektno, dok mu visina i plastična zaštita dozvoljavaju blage izlete van asfalta.
Dodajmo i to da naš testni model od ostatka opreme ima upozorenje na sudar i nenamjerni izlazak iz trake te senzore za parkiranje, dok je čak i osnovni paket veoma bogat. „Citroen“ je pogodio u srž - hljeba, igara i, naravno, crossovera.
Oprez s policijom, ne mogu vam ništa
Vizuelno, C3 Aircross ima tipične linije modernih Citroenovih modela, s tim što ovaj krase neobične svjetlosne grupe iz dva dijela. Jedan pripada dnevnim LED svjetlima, a drugi, halogenskim farovima, u koje su integrirane maglenke. Ovakva igra navodi na oprez, jer smo, na vlastitom primjeru, vidjeli da će policajci jedva dočekati nešto ovakvo i požuriti da vam, s lažnim žaljenjem, ispišu kaznu za korištenje svjetala za maglu iako ih niste uključili.
Možete imati problem i s dugim svjetlima, mada ona savršeno dobro rade u automatskom modu, uključujući se i isključujući tačno kada treba.
Samo oprez.
Lična karta
DIMENZIJE
D/Š/V 4.154/1.756/1.637
Masa 1.159 kilograma
Prtljažnik 410 litara
Gume 205/60 R16
MOTOR I MJENJAČ
Zapremina 1.199 ccm
Snaga 110 KS/5.500
Moment 205 Nm/1.500
Mjenjač ručni, 5 brzina
NA CESTI
Maksimalna brzina 185 kilometara na sat
Ubrzanje 0-100 10,2 sekunde
Prosječna potrošnja (grad/otv/komb): 5,7/4,5/4,9
OPREMA
Serijska oprema (Live): ABS, ESP, EBS, ASR, pomoć pri kretanju na uzbrdici, detektor niskog pritiska u gumama, zračni jastuk za vozača i suvozača, bočni jastuci i zavjese, prepoznavanje o nenamjernom prelasku saobraćajne crte, upozorenje na umor vozača, ručna parking kočnica, tempomat i limitator brzine, servo upravljač, putni računar, senzor za temperaturu, ručni klima-uređaj, priprema za radio, Isofix, elektropodesivi retrovizori, prednji halogeni farovi, automatska dnevna svjetla, A stup u crnoj mat boji, podignuto podvozje, set za popravak guma, 16-inčne čelične felge s ukrasnim poklopcem...
Paket „Shine“: Paket u boji Black, djeljiva i po dužini nastavljiva zadnja sjedala, automatski klima-uređaj, 3D navigacija, 7-inčni ekran na dodir, Mirror Screen, Bluetooth, senzor za kišu, USB, šest zvučnika, dodatno zatamnjena zadnja stakla, zadnji parking senzori, 16-inčne aluminijske felge, LED dnevna svjetla, kožni volan s umetkom u sjajnoj boji s funkcijama, utičnica od 12V u zadnjem dijelu, zaštita podvozja naprijed i nazad u sivoj boji...
Dodatna oprema: Krov u crnoj boji Ink Black, Paket u boji Natural White, metalik boja.
CIJENA
Osnovni benzinac (82 KS)
26.428 KM
Osnovni dizelaš (100 KS)
32.956 KM
Testni model
33.265 KM*
*akcijska cijena