Sada već davne 1996. godine Citroen je predstavio Berlingo, čime je utemeljio dotad nepoznat razred automobila. Otad do danas kupcima je isporučeno 1,7 miliona primjeraka putničke verzije. Na zahtjevnom testu imali smo novu 3. generaciju sa 1,5-litrenim dizelašem. Za pet dana ''namotali'' smo 4.000 km.
Za put na Ženeva Motor Show i obilazak dva muzeja Ferrarija u Italiji dobili smo Citroen Berlingo 3. generacije. S obzirom na to da se na put otisnulo pet odraslih putnika s pripadajućom prtljagom, Berlingo se pokazao kao idealan izbor.
Niko se nije žalio na nedostatak prostora, a valja reći da je i svu prtljagu bez imalo problema ''progutao'' prtljažnik zapremine 775 litara. Duža verzija raspolaže prtljažnikom od 1.050 litara.
Pretinac za čaše
Kao posebno praktičan detalj pokazalo se staklo na poklopcu prtljažnika koje se može otvarati neovisno o limenom dijelu vrata. To omogućava dostupnost često potrebnim sitnicama bez ikakvih komplikacija s podizanjem velikih vrata.
Vanjski dizajn je simpatičan, ali prave vrijednosti Berlinga nalazimo u unutrašnjosti. Ona je izvedena moderno i u skladu sa željama današnjih kupaca. To podrazumijeva dosta mjesta za odlaganje sitnica. Posebno hvalimo dva pretinca za čaše, smještena u uglove instrument-table, koja smo bez pauze koristili tokom dugog putovanja. Duž cijelog putničkog prostora strateški je raspoređen impozantan broj polica koje nalazimo čak u podu i ispod vozačevog sjedišta.
Nije zanemariva ni zapremina ogromne police iznad instrument-table. S obzirom na to da naš Berlingo nije raspolagao sistemom ''Grip Control'', umjesto okruglog prekidača, zatekli smo udubljenje za čaše. Tokom svakodnevne dugotrajne vožnje polako smo otkrivali sve praktične detalje koji bi kod standardnog testa ostali skriveni. Akustična izolacija je odlična, što u ovoj klasi automobila nije baš čest slučaj. Bočni prozori na zadnjim kliznim vratima spuštaju se električnim putem, što je još jedan detalj koji oduševljava. Iznenadili smo se i prilikom zatvaranja vrata - čuje se uvjerljivo ''bup'', kao da se radi o luksuznoj limuzini.
Korektna cifra
Istina, sve plastične obloge su tvrde, ali, što je najvažnije, kod ovakvih multifunkcionalih automobila izdržljive. Za stjecanje pravih dojmova i otkrivanja svih mana i vrlina automobil je zaista potrebno testirati u svim mogućim uvjetima. Mi smo za pet dana napravili bezmalo 4.000 km (preciznije 3.986 km), što se može smatrati ekstremnim testom.