Petnaesto izdanje Porsche Road Toura, koje uspješno spaja ljepote Bosne i Hercegovine sa uzbudljivom vožnjom, donio je i neke novitete. Predstavio nam je praktično kompletnu ponudu ove marke.
Iz Štutgarta je za ovu priliku poslano šest automobila, a konvoj raznovrsnih Porsche modela napravio je "đir“ od Sarajeva do Mostara i nazad, a ovog puta bio je omogućen i dinamički test na pomoćnoj pisti u Mostaru.
Isprobali smo sve što Porsche nudi, tako smo vozili okretnog Boxtera, električnog Taycana, hibridnog Cayennea, pa sve do 911 Turbo S i Cayenne Turbo S.
Jedan od rijetkih
Turneju smo počeli u Taycan Turbo Cross Turismu. To je bio jedan od najzanimljivijih automobila u konvoju jer se radi o električnom Porscheu koji može sve. Ima praktičnost, poboljšanu upotrebljivost, električnu mobilnost i terenske mogućnosti, a samo 2,8 sekundi mu treba do 100 km/h.
Zapravo je malo automobila koji to mogu, a posebno onih koji su uz to električni i sposobni za svakodnevnu upotrebu. Ovaj model ima 885 ks i bateriju od 105 kwh koja ima domet od 600 kilometara.
Nakon moćnog Taycana, uslijedio je pravi klasik – Porsche 911 Targa 4. Ovaj model prati inovativni automatski krovni sistem. Krov se otvara i zatvara za samo 19 sekundi. Ima 385 ks, a do 100 km/h je dovoljno samo 4,4 sekundi.
Targa 4 je "zvijer“, a šta tek reći za Porsche 911 Turbo S. Inače, 911 Turbo slavi 50 godina postojanja, a mi smo probali model koji je u Exclusive Manufaktur izdanju.
Fantastičan interijer koji vraća u 1960-te. Osim toga, ima vrhunski performans s 3,8 litarskim bokser motorom od 650 konjskih snaga, a ubrzanje traje svega 2,7 sekundi.
Prelazak u Luxury kategoriju
Za one koji vole vjetar u kosi idealan je Porsche 718 Boxster S. Boxter u S verziji ima 2,5 litarski motor od 350 ks i 420 Nm okretnog momenta u rasponu od 1.900 o/min do 4.500 o/min. Do 100 km/h ide za 4,2 sekunde.
Iz Porsche Centra su nam prije turneje naglasili kako brend prelazi iz Premium segmenta u Luxury kategoriju, a jedan od pokazatelja zbog čega je to tako jeste Porsche Cayenne Turbo GT.
Veliki i prostrani SUV privlačnog dizajna nudi performanse koje su ranije bile nezamislive i za sportski coupe. Pod haubom je moćan 4,0 V8 motor i priključni hibridni sistem koji oslobađaju moć od čak 739 KS. Iako je težak 2,5 tone, ovaj SUV stiže do 100 na sat za svega 3,6 sekundi.
Turneju smo završili u Macanu S. Pokreće ga novi 2,9 litarski V6 motor. Ima nešto manju radnu zapreminu, ali više konjskih snaga – ukupno 380 KS. Za samo 6,2 sekunde ubrzava do 100 km/h, a ono što je specifično za ovaj model jeste da sve vrijeme ima udobnost i svakodnevnu upotrebljivost.
Raste tržište u BiH
Kratku pauzu na pomoćnoj pisti i između poligona iskoristili smo za razgovor s Porsche brend menadžerom za BiH Arminom Mulovićem.
- Trenutno se nalazimo u tranziciji između konvencionalnih vozila i vozila na električni pogon. Treba naglasiti da tržište u BiH raste iz godinu u godinu kada su u pitanju luksuzni segmenti – rekao je Mulović.
Naglasio je kako su ovakva vrsta druženja izuzetno važna za Porsche jer je bit svakog Porschea doživljaj vožnje. A to svakako i nudi.