Henry Ford je rekao da je najbolji auto novi auto. Je li uistinu tako?
U posljednjih nekoliko godina su gotovo svi proizvođači proširili svoju ponudu do nivoa na kojem se teško snalaze i bolji poznavatelji automobila. Dovoljno je usporediti što su Mercedes i BMW nudili prije desetak godina, a što sve nude danas.
A kad je u pitanju BMW, poruka koju nam sada šalje zvuči gotovo nevjerojatno. Nakon što ih ni gaženje tabua poput nesportskih modela nije uzdrmalo, BMW se po mnogima malo izgubio i u dizajnu te nas počastio pomalo čudnim estetskim rješenjima. Sada se odlučio na još jedan korak i poručio da nam novi auto ne treba. Dakle, ne treba nam ni novi BMW, a time si je, reći će neki, uspio zabiti nož u leđa.
A za sve je "kriva“ jedna žena. Monika Dernai je na čelu Odjela za održivost, a nedavno je u Londonu govorila kako autoindustrija može smanji svoj utjecaj na okoliš i otpad. Njena ideja je modernizirati postojeće automobile i unaprjeđivati ih umjesto da samo odemo u salon i kupimo novi automobil.
- Zaista moramo razmišljati o produljenju vijeka trajanja automobila; ne imati tržište rabljenih automobila gdje prodajete automobile jedni drugima, ali možda uzeti auto i produžiti mu životni vijek - objašnjava Dernai i nastavlja:
- Ideja bi mogla biti da možete osvježiti interijer. Potrebni su nam novi skupovi vještina u postprodaji i dizajniranju automobila tako da se sjedalo može ukloniti i staviti novo sjedalo - onda je to rabljeni automobil koji izgleda kao novi automobil.
Ideja je to s kojom će se složiti mnogi vlasnici automobila, posebno oni koji ne robuju trendovima. Također, Dernai kaže kako postoje i oni koji nikada neće pristati na javni transport ili car-sharing. Jednostavno će htjeti zadržati svoj stari auto, ako već ne mogu kupiti novi.