NOVI SISTEM

Manje gužve i ušteda goriva: Semafori bi uskoro mogli dobiti i četvrto svjetlo

Naravno da je i tu vještačka inteligencija umiješala prste

Četvrto svjetlo bi se koristilo za reguliranje saobraćaja za samovozeća autonomna vozila. Facebook

E. Ag.

20.2.2024

Saobraćajni obrasci širom svijeta mogli bi da se promijene jer stručnjaci planiraju da dodaju četvrto svjetlo usred planova s vještačkom inteligencijom.

Istraživači u državi Sjeverna Karolina predložili su novi sistem saobraćajne signalizacije na raskrsnicama s "vještački inteligentnim bijelim svjetlom" kako bi se ublažila gužva u gradu.

Samovozeća autonomna vozila 

Naučnici sugeriraju da bi to ublažilo gužve u gradskom saobraćaju i smanjilo potrošnju goriva kod vozača, u suštini štedeći vozačima mnogo novca tokom vremena.

Četvrto svjetlo bi se koristilo za reguliranje saobraćaja za samovozeća autonomna vozila - i sinhronizovat će se s njihovim računarskim sistemima, kaže glavni istraživač Ali Hajbabaje.

Hajbabaje i njegov tim su isprobali i testirali koncept „bijelog svjetla“ na složenim simulatorima mikrosaobraćaja, koji su bili podešeni da predvide različite situacije koje mogu da se pojave na putu i kako će samovozeći automobili reagirati na njih, piše 24sedam.rs.

- AV (autoimuna vozila) poboljšavaju protok saobraćaja, bez obzira na prisustvo bijele faze - rekao je Hajbabaje i dodao:

- Bijela faza dodatno poboljšava protok saobraćaja. Time se smanjuje i potrošnja goriva, jer je manji saobraćaj koji se zaustavlja.

Bijela faza

- I što je veći procent saobraćaja na raskrsnici bijele faze koja se sastoji od AV-a, to se saobraćaj brže kreće kroz raskrsnicu i to su bolji brojevi potrošnje goriva.“

Prema predloženim planovima, AV automobili bi daljinski komunicirali jedni s drugima pored glavnog računarskog sistema, koji bi kontrolirao pametne semafore.

- Koncept bijele faze također uključuje novu saobraćajnu signalizaciju, tako da vozači znaju šta treba da rade - rekao je Hajbabaje.

- Crvena svjetla će i dalje značiti „stop“. Zelena svjetla će i dalje značiti „kreni“. A bijela svjetla će reći vozačima da prate automobil ispred sebe.

Predloženo „bijelo svjetlo“ bi se aktiviralo kada se „dovoljno AV-ova približi datoj raskrsnici“, a sistem mašinskog učenja koji pokreće vještačka inteligencija bi pomogao u stvaranju najefikasnijeg niza za kretanje saobraćaja, izbjegavajući zastoje i gužve.

Također će usmjeriti vozače u saobraćaju punom samovozećih automobila da koordiniraju na najbolji mogući način.

A u trenucima kada je više ljudi na putu, svjetlo bi se vratilo na konvencionalni sistem kombinacije crvene, žute i zelene boje.

„Dodjeljivanje kontrole toka saobraćaja AV-ima je relativno nova ideja, nazvana paradigma mobilne kontrole - rekao je Hajbabaje.

On je dodao da četvrto svjetlo može biti bilo koje željene boje - i da se može koristiti "za koordinaciju saobraćaja u bilo kom scenariju koji uključuje samovozeće automobile".

Najnoviji planovi se, međutim, razlikuju od modela raskrsnice sa četiri svjetla predloženog još 2020. godine.

Probni rad

Dizajniran je s centralizovanim sistemom gdje bi kompjuter ugrađen u svjetlo komunicirao sa svim vozilima umjesto da razgovaraju jedni s drugima.

Istraživač je objasnio: „Poboljšali smo taj koncept, a ovaj rad opisuje koncept bijele faze koji se oslanja na distribuirano računarstvo, efikasno koristeći računarske resurse svih AV-a da diktira tok saobraćaja.

- Ovo je i efikasnije i manje je vjerovatno da će postati žrtvom neuspjeha u komunikaciji.

Dok bi praktična implementacija novog sistema saobraćajne signalizacije mogla biti daleko od sada, Hajbabaje i njegov istraživački tim traže oblasti u kojima bi mogli da planiraju probni rad sistema, prenosi Sun

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.