UMJETNA INTELIGENCIJA

Je li odzvonilo gužvama na semaforima: Googleov projekt pokazao se kao pun pogodak

Ova je tehnologija već primijenjena u 12 gradova diljem svijeta, a Google je najavio širenje i na druge gradove

Korištenjem umjetne inteligencije, kao i podataka s karata, Google stvara obrasce i preporuke za odvijanje prometa. Facebook

E. Ag.

12.10.2023

Dvije godine nakon što su predstavili Project Green Light, čiji je cilj korištenjem umjetne inteligencije i analize podataka s Googleovih karata smanjiti gužve na raskrsnicama, odnosno stajanje na semaforima, čime se smanjuju potrošnja goriva i emisije stakleničkih plinova, iz Googlea su objavili dosadašnje rezultate koje su postigli u okviru projekta. A ti rezultati su iznimno pozitivni te pokazuju veliki potencijal tehnologije u smanjenju gužvi, ali i borbi protiv klimatskih promjena.

Sinhroniziranje semafora 

Osim što smanjuje emisije štetnih plinova za deset posto na raskrsnicama, Googleova tehnologija pokazala se odličnom za sinhroniziranje semafora te ima potencijal smanjiti stajanje na semaforima za čak 30 posto. Od početka projekta do sada Google je projekt proširio na 70 raskrsnica u 12 gradova diljem svijeta - od Sijetla preko Rio de Žaneira i Hamburga do Džakarte. Za sljedeću godinu kompanija planira novo širenje i postavljanje svoje tehnologije u još gradova.

Googleovi naučnici razvili su AI model svake raskrsnice na kojoj se njihova tehnologija koristi - taj je model u obzir uzeo brojne parametre, od svakodnevnog prometa pa do pozicija semafora i vremena aktiviranja zelenog i crvenog svjetla.

Nije potrebna gradnja nove infrastrukture

Korištenjem umjetne inteligencije, kao i podataka s karata, Google stvara obrasce i preporuke za odvijanje prometa koji optimiziraju postojeće planove upravljanja semaforima. Tehnologija može koordinirati i druge obližnje raskrsnice kako bi se stvorio još bolji protok prometa na jednom širem području, a sve rezultira kraćim zaustavljanjima na semaforima, piše Hina.

- Možemo prepoznati priliku za koordinaciju između raskrsnica koje još nisu sinhronizirane i dati preporuke za semafore kako bi promet bio učinkovitiji većim dijelom saobraćajnice - objasnio je Googleov potpredsjednik istraživanja i inženjerstva Josi Matijas (Yossi Matias).

Ono što je važno za napomenuti jeste da za primjenu njihove tehnologije nije potrebna gradnja nove infrastrukture, već ona može bez problema raditi na postojećoj infrastrukturi. Instalacija je jako brza, a troškova za gradove, kažu iz Googlea - nema.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.