Najveći svjetski kruzer "Icon of the Seas" (Ikona mora), trebao bi isploviti na svoje prvo kružno putovanje uprkos zabrinutosti oko meisije metana koju taj brod ima.
Inače, on je dugačak 365 metara, ima 20 paluba i može primiti 7.600 putnika.
Kruzer ide na sedmodnevno putovanje po otocima u tropima. Međutim, ekolozi upozoravaju da će iz broda na ukapljeni prirodni plin u zrak ispuštati štetni metan, piše BBC.
- To je korak u pogrešnom smjeru - rekao je Brajan Komer (Bryan Comer), šef Morskog programa pri Međunarodnom vijeću za čisti prijevoz (ICCT), pa nastavlja:
- Procijenili smo da korištenje LNG-a kao goriva za brodove emitira više od 120 posto stakleničkih plinova tijekom životnog ciklusa nego plinsko ulje za brodove.
ICCT je objavio izvještaj u kojem piše da su emisije metana s brodova koji plove na LNG veće nego što se pretpostavlja trenutnim propisima. LNG gori čišće od tradicionalnih brodskih goriva kao što je loživo ulje, ali postoji rizik od curenja.
Metan, snažan plin, u atmosferi zadržava 80 puta više topline od ugljičnog dioksida tokom 20 godina. Smanjenje tih emisija smatra se ključnim za usporavanje globalnog zatopljenja.
Glasnogovornik Royal Caribbeana rekao je da je Icon of the Seas 24 posto energetski učinkovitiji nego što Međunarodna pomorska organizacija zahtijeva za moderne brodove.
Icon of the Seas koštao je 2 milijarde dolara, ima sedam bazena, šest vodenih tobogana i preko 40 restorana, barova i salona.