POSEBNO ZANIMANJE

U Japanu postoje ljudi koji su zaduženi da putnike guraju u voz

Na većini stanica, vozovi stižu na svakih 5 minuta, a u špicu i na svaka 2-3 minuta. To znači da za sat vremena čak 24 voza prođu stanicom u jednom pravcu

Ošija, osobe zadužene za guranje putnika. AGENCIJE

A. F.

28.1.2022

Japanska gradska željeznica poznata je naširoko po svom kvalitetu usluge, koji se ogleda u tačnosti i brzini vožnje putnika s jedne do druge destinacije. U Tokiju više desetina miliona ljudi svakodnevno koristi ovaj tip transporta, što je brojka značajno veća od broja ljudi koji se voze automobilom i autobusom u toku dana.

Glavni grad Zemlje izlazećeg Sunca naročito se može pohvaliti svojim sistemom podzemne željeznice. Na većini stanica, vozovi stižu na svakih 5 minuta, a u špicu i na svaka 2-3 minuta. To znači da za sat vremena čak 24 voza prođu stanicom u jednom pravcu. Ipak, i pored velike količine vozila, japanski vozovi podzemne željeznice su krcati ljudima. Stručnjaci iz japanskog ministarstva zemljišta, infrastrukture i saobraćaja procjenjuju da gradski vozovi u Japanu u prosjeku primaju duplo više ljudi nego što je njihov zvaničan kapacitet.


Kako je moguće da ovoliki broj putnika stane u vozove?

Pa, uz pomoć pojedinaca kojima je posao da ljude bukvalno guraju u voz, dok praktično svaki njegov pedalj ne bude popunjen. Ovo osoblje metroa, poznato i kao „ošija“, obučeno je u plave uniforme sa obaveznim bijelim rukavicama. Video pokazuje kako oni obavljaju svoj neobičan posao, a kao što ćete vidjeti i sami, oni ne odustaju dok ne naguraju ljude u voz tako da mogu da se bezbjedno zatvore vrata.

Kada su prvi put počeli sa radom na prometnoj Šinđuku stanici, ovi profesionalni gurači putnika bili su poznati kao „osoblje za raspoređivanje putnika“. Ovim poslom su se uglavnom bavili studenti. Danas ga po potrebi obavljaju stalno zaposleni na stanici, a ponekad se angažuju ljudi sa strane da rade skraćeno radno vrijeme.

Po ugledu na Japance, u februaru 2017. vlasti Madrida su angažovale svoje gurače za potrebe podzemne željeznice u situaciji kada su se na jednoj od najvećih linija metroa obavljali radovi. Malo je reći da stanovnici glavnog grada Španije nisu bili oduševljeni.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.