Sarajevsko preduzeće Vodovod i kanalizacija (ViK) objasnilo je različite pojave u vezi s vodom i njihove uzroke, ističući da nijedna od tih pojava ne utječe na zdravstvenu ispravnost vode.
Bijela voda
Povremena pojava bijele vode na česmi je rezultat prisustva mikroskopskih mjehurića zraka u vodi. Ovi mjehurići nastaju usljed promjena u pritisku ili temperaturi vode tokom distribucije kroz cjevovod. To je prirodna pojava i ne predstavlja opasnost po zdravlje. Mjehurići se oslobađaju iz vode tokom nekoliko minuta, nakon čega voda postaje bistra.
Bijeli talog (kamenac)
Bijeli talog u vodi nastaje taloženjem rastvorenih minerala, uglavnom kalcij-karbonata i magnezija, koji se prirodno nalaze u vodi. Količina bijelog taloga zavisi od tvrdoće vode, koja ovisi o sadržaju minerala. Tvrdoća vode je prirodna karakteristika i ne utječe na zdravlje. U prisustvu jona željeza, talog može biti narandžast ili smeđ. Sarajevska voda je srednje tvrda, osim na području Stupa, gdje je tvrda.
Žuta, narandžasta ili smeđa boja
Kratkotrajna pojava ovih boja u vodi obično se događa nakon prekida u vodosnabdijevanju, bez obzira na razlog prekida. To se dešava kada se voda iz dijelova vodovodnih instalacija koji nisu u redovnoj cirkulaciji (tzv. "slijepi krakovi") vraća u cjevovod nakon ponovnog uspostavljanja vodosnabdijevanja. Obojenje može biti uzrokovano korozijom unutarnjih instalacija i prisustvom željeza. Ova pojava je kratkotrajna, i voda se preporučuje isprati desetak minuta dok ne postane bistra.
Svi uzorci vode koje ispituju u ViK-u, čak i ako imaju obojenje nakon prekida vodosnabdijevanja, udovoljavaju standardima zdravstvene ispravnosti vode za piće. Ukoliko se obojenje vode zadržava duže ili postoje drugi razlozi za zabrinutost oko zdravstvene ispravnosti vode, preporučuje se kontaktiranje ViK-ovog Laboratorija za kontrolu kvaliteta vode.
Kako bi se očuvala kvaliteta vode, ViK preporučuje ispiranje unutarnjih vodovodnih instalacija nakon svakog prekida u vodosnabdijevanju ili nakon dužeg nekorištenja vode. Za više informacija ili uzorke vode, moguće je kontaktirati ViK putem sljedećih telefonskih brojeva: za kontrolu kvaliteta vode pozivom na 033/483-415 (od 7:30 do 16 sati) ili dispečerski centar pozivom na 033/210-707 (24 sata dostupna linija).