Još nije poznato kako će započeti nova školska i akademska godina iako je epidemiološka situacija bolja nego što je bila na kraju prošle godine.
Ministrica za odgoj i obrazovanje Kantona Sarajevo Naida Hota-Muminović kazala je da je cilj da u novoj školskoj godini što više učenika bude obuhvaćeno nastavom u učionicama, ali, kako će to sve izgledati, trebalo bi biti poznato u drugoj polovini avgusta i ovisit će o epidemiološkoj situaciji.
- Naš je primarni cilj da nam škole prioritetno budu uvijek otvorene. Koliko će učenika biti u učinioci i koji će to sve biti učenici, definirat ćemo posebnim uputstvom u avgustu. Možda neće važiti ista pravila za svaku od škola. Ima škola s manje učenika ili škola koje su u blizini mjesta stanovanja učenika. Tokom avgusta ćemo imati sve te detalje - kazala je Hota-Muminović.
Ona je istakla da nastavnici misle da je bolje raditi s učenicima u učionicama nego u online varijanti.
Osim što su tu da prenose znanje, nastavnici, kako je kazala, prate cjelokupni razvoj učenika.
- Nastavnici često prvi primijete određene rizike u razvoju učenika. Oni prvi reagiraju jer roditelji ne mogu uvijek i do kraja sagledati situaciju niti vidjeti svoje dijete u okruženju učionice. Nastavnici to mogu vidjeti, mnoge stvari mogu primijetiti, signalizirati, reagirati. I to je njihov posao. I oni su svjesni da pravu nastavu, u učionici, ništa ne može zamijeniti. Poduzimamo sve što je u našoj moći da i nastavnici budu što spremniji - dodala je Hota-Muminović.
Nova akademska godina počinje 1. oktobra, međutim, još nije izvjesno kako će studenti pohađati nastavu.
Rektor Univerziteta u Sarajevu Rifat Škrijelj kazao je za „Avaz“ kako se sve pripreme koje se vrše zasnivaju na načinu rada koji su imali u ljetnom semestru, odnosno kombinaciji online i rada u laboratorijima i praktikumima.
- Ukoliko uvjeti zbog pandemije budu povoljni, onda ćemo se vratiti tradicionalnom načinu realizacije nastave u učionicama, amfiteatrima, praktikumima, laboratorijima, uključujući kliničku nastavu, na kojoj ćemo insistirati u ovoj akademskoj godini da se provede na klinikama - poručio je Škrijelj.
Ministarstvo za odgoj i obrazovanje KS formiralo je ranije ove godine ekspertne grupe koje su imale zadatak pripremiti početak i organizaciju školske godine. Te grupe, bilo ih je šest, radile su intenzivno, a rezultat je istraživanje o faktorima stresa i nivoima stresa kod učenika, nastavnika i roditelja.
Na bazi tog istraživanja donosile su se odluke za priručnik koji sadrži smjernice i preporuke po raznim aspektima, poput izvođenja nastave u uvjetima pandemije, kako se to odražava na nastavni plan i program, pitanje ocjenjivanja, tehnička opremljenost škola...