U Sarajevu se odvijaju radovi na iskopavanju cijevi za tunel koji se gradi u mjestu Kobilja Glava. Riječ je o tunelu s dvije cijevi čije su dužine 682 i 678 metara, a bit će izgrađene i kolovozne trake, pješačke i biciklističke staze. Za “Dnevni avaz” o ovoj temi govorio je direktor “Direkcije za ceste Kantona Sarajevo” Selmir Kovač.
Milionski projekt
Kako je kazao, radovi idu bolje nego što se očekivalo te da je izvršeno sve ono što je bilo potrebno kako bi se uopće moglo upustiti u iskopavanje.
- Iskopana su 123 metra desne tunelske cijevi sarajevskog tunela Kobilja glava, a uskoro idu pripreme za iskopavanje i lijeve cijevi – navodi Kovač.
Ovo je prvi put da Kanton Sarajevo gradi tunel, a radovi su podijeljeni u dvije sekcije, gdje je prva sekcija već počela, odnosno samo probijanje tunela. Druga sekcija radova se odnosi na izgradnju trase i kružnog toka za povezivanje Prve transverzale i tunela s magistralnim putem M-18 u vogošćanskom naselju Hotonj.
- Kada je riječ o Prvoj transverzali, povezivanje će se vršiti od Šipa do Hotonja, a izlazak iz tunela je 700 metara nove saobraćajnice – istakao je Kovač.
Imovinski proces
Osvrnuo se i na sporni dio na ovoj transverazli, odnosno na povezivanje ulice Kranjčevićeva s ovim tunelom, tačnije sa Šipom. Radovi su, kazao je, u zastoju, jer postoji sporan sudski proces. Zato i ne počinju gradnju jer je to još sve na sudu, a i postoje imovinski procesi koji još nisu ni ušli u fazu razrješenja.
Projekt se provodi u skladu s procedurama EBRD-a, vrijednost ugovora je nešto više od 31 milion eura bez PDV-a, a rok za izgradnju obje sekcije je dvije godine od početka radova.
- Svi predradovi su završeni i zadovoljni smo kako sve to napreduje. Možda ćemo čak i prije roka završiti – kazao je Kovač
Manje gužve
Od izgradnje Prve transverzale građani bi imali dugoročnu korist i u velikoj mjeri bi se rasteretile gužve u saobraćaju, ne samo u centru grada nego bi se to reflektiralo i van KS zbog velikog broja posjetilaca.