Direktor Javnog preduzeća „Autoceste Federacije BiH“ Denis Lasić je tokom nedavnog potpisivanja ugovora za poddionicu tunel Kvanj – Buna na autocesti južnog dijela Koridora 5C najavio početak novog investicionog ciklusa.
U razgovoru za „Dnevni avaz“ Lasić naglašava da je sve spremno za potpisivanje ugovora za poddionicu Mostar jug – tunel Kvanj. Početak radova na poddionici tunel Kvanj – Buna, dužine 5,1 kilometar, kako kaže, važan je korak u povezivanju Mostara s autoputem na Koridoru 5C.
Rok je počeo
- Ugovor za izgradnju potpisan je prema modelu „design & amp; build“, odnosno žuti FIDIC, gdje je izvođač i projektant i izvođač radova. Rok je počeo teći, a, prema ugovoru, izvođač ima šest mjeseci projektiranja, a zatim će krenuti s izvođenjem radova. Rok za završetak izgradnje poddionice tunel Kvanj – Buna je dvije i pol godine ili 30 mjeseci - govori Lasić za „Avaz“.
Pojašnjava nam da će se ova poddionica povezati na dio puta koji je već izgrađen u smjeru Hrvatske. Naime, govori nam, s njene južne strane nalazi se dionica Buna – Počitelj, duga 7,2 kilometra, čija je gradnja završena, a dalje južno se nalaze dvije dionice koje su izgrađene i u upotrebi su, a to je dio od Počitelja do granice s Hrvatskom, odnosno dionice Počitelj – Zvirovići i Zvirovići – Bijača.
- U idućem periodu najviše će se intenzivirati izgradnja autoceste kroz Hercegovinu, što je jedan od prioriteta s ciljem uvezivanja preko Hrvatske s europskom mrežom puteva. Važna dionica u ovom prometnom povezivanju je svakako Mostar jug – tunel Kvanj, u dužini od 9,2 kilometra, i možemo kazati da je sve spremno. Dobili smo suglasnost Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD) na evaluacijsko izvješće. U tijeku su proceduralni rokovi i radnje Banke, nakon čega će se steći uvjeti za potpis ugovora za izgradnju ove poddionice, a ranije je izabran nadzor nad ovim projektom - podvlači Lasić.
Životna sredina
Ističe i da su za ovu poddionicu ispunjeni i svi dodatni zahtjevi lokalnog stanovništva i udruženja koje su od EBRD-a tražili u vezi s dodatnim ispitivanjima i procjenom utjecaja odabrane trase na životnu sredinu i stanovništvo, te je krajem prošlog mjeseca javno prezentirana dodatna dokumentacija.
- Podsjećam da je financijer ovog projekta pouzdani partner JP „Autoceste FBiH“ - Europska banka za obnovu i razvoj, koja je izdvojila 60 milijuna eura i koja daje punu potporu brzoj implementaciji projekta - kaže nam Lasić.
Navodi i da je potpisivanje ugovora za izgradnju dionice Mostar sjever – Mostar jug planirano za drugi kvartal naredne godine i sve je, iznosi, po dogovoru s kreditorom.
Tunel Prenj
Iako je definirani rok za odabir izvođača i dodjelu ugovora za projekt izgradnje tunela Prenj bio označen naredni mjesec, Lasić kaže da je izvjesno kako će, zbog nastupajućih blagdana i dekapacitiranosti Banke u tom razdoblju, kao i iznimne kompleksnosti procesa, cjelokupna procedura biti okončana u prvom kvartalu 2025. godine.