Radnici pokušavaju popraviti napuknuće na kolosalnom mostu Počitelj. Reporteri “Dnevnog avaza” jučer su dronom snimali događanja na mostu nakon informacija da je napuknuo.
Na mjestu na kojem su uočena oštećenja postavljena je skela i sanacija je u toku, a mnoge građane je zabrinula ovakva situacija na kolosalnom mostu.
Bez posljedica
Most, koji je jedan od najspektakularnijih objekata na trasi Koridora 5C, napuknuo je odmah nakon što je izgrađen, a to je tek jedan u nizu problema koji dovode u pitanje prognoze kada bi trebala biti dovršena ova saobraćajnica.
Iz „Autocesta Federacije BiH“ početkom jula objavili su kako je spajanje konstrukcije napokon dovršeno i da treba još samo izgraditi priključnu cestu da bi on od jeseni bio pušten u promet. No, mjesec nakon toga otkriveno je da je konstrukcija na novoizgrađenom mostu koji još nije ni pušten u promet, već popucala.
Izgradnja mosta Počitelj finansira se iz sredstava osiguranih u okviru Ugovora o zajmu sklopljenog sa Evropskom investicijskom bankom (EIB) i bespovratnim sredstvima Evropske unije koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF), a ukupna vrijednost radova za izgradnju mosta Počitelj je 28.114.889,53 eura bez PDV-a.
Iz konzorcija koji čine azerbejdžanska firma “Azvirt Limited Liability Company” te kineske “Sinohydro Corporation Limited” i “Powerchina Roadbridge Group Co. Ltd.”, kao i iz „Autocesta FBiH“ obećavaju da trajnih posljedica po stabilnost objekta neće biti.
Iz "Autocesta" su rekli da će narednih dana razmotriti dodatne sankcije izvođaču radova. Za danas je zakazan hitan sastanak svih učesnika u projektu, nakon kojeg bi trebalo biti dostupno više informacija.
- Prilikom izvođenja radova došlo je do nepredviđenih okolnosti, na čijem otklanjanju izvođač već radi. Bitno je da nije ugrožena stabilnost mosta te da neće biti nikakvih trajnih posljedica. Nema potrebe za uznemiravanjem javnosti - kazao je za “Avaz” direktor „Autocesta FBiH“ Denis Lasić.
Kasnili radovi
Na pitanje o kakvim se nepredviđenim okolnostima radilo, Lasić nam je rekao da je konzorcij gotovo godinu radio na pripremi gradilišta, zbog čega su radovi značajno kasnili, ali da je to “njihov problem”.
- Toj firmi se svakako naplaćuju penali zbog kašnjenja radova. Mi ćemo tražiti ispunjenje svake stavke ugovora u potpunosti. Imaju rokovi koji se moraju ispoštovati i, uz sva kašnjenja, ova dionica s mostom bit će završena u ovoj godini - istakao je Lasić.
Donja ploča
Most preko Neretve dug je oko kilometar, a izgrađen je na stupovima visokim 100 metara i poveznica je ka već izgrađenom dijelu autoceste koja od Međugorja vodi ka Hrvatskoj i spaja se s Dalmatinom.