Nakon teške nesreće i udara teretnog broda u most u Baltimoru, postavilo se pitanje šta bi se dogodilo s Pelješkim mostom.
O tome je govorila Gordana Hrelja Kovačević s Građevinskog fakulteta. Hrelja Kovačević je rekla da je most u Baltimoru čelični most, sa stupovima i temeljima od armiranog betona, a izgrađen je 1977. godine.
Kako je most projektiran
- Opterećenje je puno veće nego što je predviđeno i jednostavno gledate ogromne masivne konstrukcije koje se raspadaju kao da su od papira.
Tvrdi se da je most projektiran po svim važećim propisima. No od tada su se brodovi povećali. I masa brodova povećala se za čak 50 posto. Kad se brod projektira, postoje propisi.
Kod nas su važeće europske norme, odnosno hrvatske norme, koje su preuzete od europskih, a koje definiraju veličinu na koju moramo dimenzionirati most koji projektiramo - kazala je ona za HRT.
Istaknula je i da ne postoje ispitivanja bi li naš Pelješki most mogao izdržati udar kontejnerskog broda dugog 300 metara.
- Što se tiče udara broda, nema ispitivanja. Međutim, mostovi se preračunavaju, Pelješki most je preračunat na udar broda. Ne na udar ovako velikog broda, on je preračunat na udar srednjeg broda, duljine stotinjak metara.
Tamo su također predviđene određene mjere zaštite, što je također bitno, rekla je i pojasnila da Pelješki most ima gumene rotacijske odbojnike na stupovima, koji se nalaze uz plovni put.
Rok trajanja mostova
Kada je riječ o mostu u Baltimoru, Gordana Hrelja Kovačević smatra da će se vjerojatno graditi novi jer rekonstrukcija vjerojatno neće biti moguća. Gradnja novog, prijeko potrebnog mosta, mogla bi trajati manje od tri godine.