TRAGEDIJA U HRVATSKOJ

Prvi problemi u istrazi slijetanja poljskog busa

U tahografu su se nalazile dvije digitalne vozačke kartice što upućuje na to da je poljski prijevoznik korektno angažirao dva vozača za ovako dalek put

Tahograf poljskog autobusa uništen. Zeljko Lukunic / Pixsell

A. Č. / Jutarnji list

7.8.2022

Tahograf poljskog autobusa uništen je u nesreći koja se jučer dogodila na autoputu u Hrvatskoj i nakon što je ovlašteni tehničar iz njega pokušao izvući podatke oni se nisu mogli očitati, saznaje Jutarnji list.

Šta bi to konkretno moglo značiti, objasnio je dipl. ing. strojarstva Zorana Kalauza, izvršni direktor "Tahografa".

- To znači da se neće moći utvrditi kojom brzinom je vozio u trenutku nesreće. Premda bi ista trebala biti 100 kilometara na sat. Međutim, u tahografu su se nalazile dvije digitalne vozačke kartice (vozačka i suvozačka) što upućuje na to da je poljski prijevoznik korektno angažirao dva vozača za ovako dalek put (jedan vozač ne bi po propisima mogao samostalno odraditi ovakvo dugo putovanje od Poljske do Međugorja). Prema podacima s vozačkih kartica, vozač i suvozač do trenutka prometne nesreće nisu bili ni u kakvom prekršaju po pitanju radnih aktivnosti i korektno su se zamijenili nakon određenog broja sati vožnje - kaže Kalauz.

Niz pravila

Kad je pak riječ o nama "običnim" vozačima, profesionalci imaju čitav niz pravila kojima je propisano kada mogu započeti svoj rad ili vožnju, koliko dugo mogu neprekidno raditi ili voziti, koliko smiju raditi ili voziti u jednoj smjeni, u jednoj sedmici, u dvije susjedne sedmice itd. Za njih su propisane obvezne pauze nakon određenog broja sati rada ili vožnje, propisani su im sati minimalnog dnevnog odmora kao i sati minimalnog sedmičnog odmora koje svaki vozač mora imati unutar jedne kalendarske sedmice.

O tome šta je tahograf i kako radi inženjer Kalauz pojašnjava.

- Tahograf je centralni mjeriteljski instrument u vozilu i svaki profesionalni vozač mora biti jako dobro upoznat s njegovim radom. Sam instrument zapisuje sve vozačke aktivnosti vozača koji upravlja vozilom, ali i eventualnog suvozača ako je isti prisutan u vozilu za vrijeme vožnje. Ovi zapisi se odvijaju na način da svaki profesionalni vozač ima svoju vlastitu digitalnu vozačku karticu - rekao je Kalauz. 

Aktivnosti vozača

Radi se o dokumentu koji je vlasništvo svakog vozača, izgleda poput lične karte, vrijedi pet godina, a svaki vozač ju je dužan umetnuti u (digitalni) tahograf na početku svoje smjene/vožnje. 

- Sve njegove aktivnosti tahograf zapisuje u svoju internu memoriju, ali i na memoriju same kartice. Profesionalni vozači, prilikom redovnih kontrola na cesti, mogu biti kontrolirani ne samo za redovne radne aktivnosti koje su se dogodile za vrijeme i neposredno prije same kontrole, nego policija i prometna inspekcija imaju pravo kontrolirati sve njegove aktivnosti u prethodnih 28 kalendarskih dana. 

Sve aktivnosti vozača moraju biti zapisane na vozačkoj kartici - pa čak i one kada je vozač bio slobodan, kada je kući sa svojom porodicom na nekom odmoru. Uočavanjem bilo kojeg prekršaja, vozač (ali i kompanija i odgovorna osoba u tvrtki) podliježe vrlo strogim finansijskim sankcijama.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.