Da savremeni srpski "pirati na suhom" vrebaju strane vozače po drumovima, uopće nije nikakva tajna za srpske stručnjake. Ona je sada dospjela u zenit javnosti pošto se nekoliko njemačkih vozača, a koji su prolazili kroz Srbiju vraćajući se s ljetovanja, požalilo tamošnjim medijima da su prošli "k'o bos po trnju" kada im se pokvario auto.
Iako su zvali pomoć na putu, pošto su članovi ADAC, najvećeg evropskog auto-moto saveza, u pomoć im je dolazio "prevarant", šlepao ih do automehaničara i za popravku naplaćivao "masne pare".
Zbog toga je njemački list "Velt" upozorio sve vozače da se paze, posebno kada prolaze kroz Srbiju. Damir Okanović iz Komiteta za sigurnost saobraćaja kaže za "Blic" da se sve to dešava godinama unazad.
- "Divljaci", koji glume pomoć na putu, krstare srpskim autoputevima. Kada je sezona, oni samo špartaju. Viđena su čak i vozila koja su bila brendirana i na kojima je pisalo ADAC. Jedno je čak imalo i njemačke tablice - priča Okanović.
On nam prepričava kako izgleda njihov "rad":
- Vozač, član tog auto-moto kluba ADAC, pozove za pomoć na putu, a umjesto prave pomoći, stvori se jedan od prevaranata, koji vrlo često imaju ometače signala mobilnih telefona. Dok prilazi vozaču, on uključi taj ometač jer zna da je čovjek, kome je vozilo stalo, već pozvao svoj klub za pomoć na putu. Prevarant, također, zna da je vozač dobio informacije koje će vozilo da stigne, kada, koji je njegov broj. Kada se umjesto opisane pomoći pojavi "divljak", vozač te informacije ne može da provjeri jer mu je telefon neupotrebljiv - opisuje Okanović.
Prema njegovim riječima, kada stranac kaže da mu je rečeno da stiže neko drugo vozilo, a ne to, oni imaju spreman odgovor:
- Pozovite slobodno i provjerite. Kolega koji je krenuo u tom vozilu, doživio je peh, ono se pokvarilo te je mene obavijestio da dođem.
- I vozač kad pokuša da pozove, tada shvati da - nema mrežu! Šta će? Napolju je plus 40, djeca su u kolima. Pristaje na tu pomoć. Potom ga "divljak" šlepa u radionicu, koja je uglavnom u njegovom vlasništvu. Kvar se tamo otklanja za mnogostruko višu cijenu od realne - objašnjava Okanović.
Milan Vujanić, profesor Saobraćajnog fakulteta, navodi za "Blic" da su "divljaci" svakodnevica koja traje godinama.
- Od svega me je najviše iznenadilo to što su ti "presretači" počeli da se lažno predstavljaju, koriste imidž međunarodnih organizacija, a sve zbog stjecanja materijalne koristi, što je težak prekršaj. Ako je stvar stigla do njemačke štampe, onda to znači da ih ima baš mnogo - navodi prof. Vujanić.
A kako su za njemački list "Velt" rekli u ADAC, postoji problem s lažnim pomagačima na drumu u Srbiji, Mađarskoj, Bugarskoj, Hrvatskoj, Sloveniji, Slovačkoj, Litvaniji i Poljskoj.
- Često koriste boje i logo ADAC, što u inozemstvu to niko ne bi smio da koristi. Prevaranti često imaju ometače telefonskih signala, tako da vozač i ne može pozvati pravi hotlajn - piše u njemačkim novinama.
U tom auto-moto klubu još navode da je poznat fenomen da se u istočnoj Evropi – prije svega u Srbiji, javlja nešto više pritužbi, nego u srednjoj Evropi.
Prema njihovim podacima, godišnje u Srbiji stane 3.000 automobila pod zaštitom ADAC, a trećina u avgustu, kada su godišnji odmori.
"Velt" na kraju navodi dvije preporuke vozačima: radnike šlep-službe oni bi trebalo uvijek da pitaju da im navedu članski broj u ADAC.
Jer, kako piše taj list, ako je šlep-služba zbilja partner ADAC, onda je iz centrale dobila članski broj vozača kojem treba pomoć.
I drugo, zvanični partneri nikada ne traže novac za šlepanje pokvarenih automobila.