U NPS

Noć koja ulazi u historiju operne scene u BiH: Praizvedena prva bh. kraljevska opera "Tvrtko, kralj bosanski"

Oduševila je publiku koja je predstavu ispratila višeminutnim ovacijama i aplauzom

Kraljevska opera "Tvrtko, kralj bosanski" - Avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
+15
N. Aj.

prije 6 dana

Prva bosanskohercegovačka kraljevska grande opera "Tvrtko, kralj bosanski" kompozitora Ammara Jažića, u režiji Dražena Siriščevića, uz pratnju Sarajevske filharmonije kojom je dirigovao maestro Josip Šego, praizvedena je večeras (29. novembar) u prepunoj Velikoj sali Narodnog pozorišta Sarajevo.

Ehopalna praizvedba bosanskohercegovačke kraljevske opere „Tvrtko, kralj bosanski“ oduševila je publiku koja je predstavu ispratila višeminutnim ovacijama i aplauzom.

Prema romanu Jasmina Imamovića

Opera „Tvrtko, kralj bosanski“ rađena je prema romanu „Ljetopis o kralju Tvrtku“ pisca Jasmina Imamovića, za koju libreto potpisuje Muamer Kodrić.

U praizvedbi su učestvovali solisti i hor Opere Narodnog pozorišta Sarajevo, Balet Narodnog pozorišta Sarajevo i Sarajevska filharmonija.

Koreografkinja je Mojca Majcen, scenograf Slaven Raos, kostimograf Mladen Radovniković. Dizajn svjetla potpisuje Moamer Šaković, a video dizajn Dino Hujić. Šef hora Opere je Danijel Žontar.

- Opera Tvrtko, kralj bosanski nastala je na razmeđu i u okvirima različitih krajnosti – kao nastojanje da i naša muzička umjetnička praksa konačno ostvari ono što je davno ostvareno u drugim sredinama, ali da istovremeno takvo što ne bude suštinski zakašnjelo i anahrono. U kompozitorskom smislu, ispred mene kao autora je bio veliki broj izazova - jako veliki broj glavnih i epizodnih uloga koje korespondiraju jedna s drugom, skoro kroz cijelo trajanje djela; muzičko "oslikavanje" srednjeg vijeka gdje je često moralo biti prisutno odsustvo klasičnog dursko-molskog tonalitetnog odnosa, česta upotreba modusa i proširenog tonaliteta sa čestim promjenama tonalnog centra kao osnove tematskog izraza uz mnoštvo korištenja udaljenih harmonija kao elementa koji potencira i "kolorizira" dramsku radnju na sceni – izjavio je kompozitor Ammar Jažić.

Uloge

Naslovnu ulogu Tvrtka iznio je solista Opere NPS Ivan Šarić, Grubaču, Tvrtkovu nevjenčanu suprugu igrala je Amila Ravkić, u ulozi kneginje Jelene, Tvrtkove majku slušali smo Katarinu Kikić-Marić, dok je Doroteju, kraljicu bosansku utjelovila Hana Salihović. Amir Saračević igrao je ulogu Vuka Tvrtkovog brata, dok je Ileš Bečei utjelovio Vuka Dabišića, plemića, zavjerenika protiv Tvrtka. Gost iz HNK Zagreb Siniša Hapač igrao je lik Hotjana, Tvrtkovog savjetnika.

Opera „Tvrtko, kralj bosanski“ realizovana je pod visokim pokroviteljstvom člana Predsjedništva Bosne i Hercegovine dr. Denisa Bećirovića i premijera Federacije Bosne i Hercegovine Nermina Nikšića, te generalnim pokroviteljstvom Ministarstva kulture i sporta Kantona Sarajevo i ministra Kenana Magode.

Naredno izvođenje epohalne opere "Tvrtko, kralj bosanski", rađene u koprodukciji sa Bošnjačkom zajednicom kulture, je u subotu 30. novembra 2024. godine sa početkom u 19:30 sati.

Generalni pokrovitelj projekta je BH Telecom.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.