INTERVJU

Selma Alispahić, prvakinja SARTR-a, za "Dnevni avaz": Mnogi ne znaju da je Andrić sav novac dao za biblioteke

Serija “Nobelovac” je najznačajnije djelo do sada na filmu i TV-u koje se dotaklo života velikog pisca Ive Andrića

Alispahić: Bilo je bolno igrati predstavu nakon tragedije. Facebook

Proslavljena bosanskohercegovačka glumica Selma Alispahić više od 30 godina gradi glumačku karijeru koja je iz današnjeg rakursa više nego bogata. Alispahić je dobitnica brojnih nagrada, među kojima i ona za najbolju evropsku glumicu. Skoro da nema perioda da povod za razgovor a ovom glumicom izostane.

U intervjuu za „Dnevni avaz“ govorila je o svoja dva posljednja projekta – seriji „Nobelovac“, koja govori o životu nobelovca Ive Andrića, te o predstavi „Gidionov čvor“.

Sloboda izražavanja

Koje su ključne teme koje ste željeli da istaknete kroz ovu predstavu?

- Predstava “Gidionov čvor” višeslojna je i višeznačna. Tretira nekoliko ključnih tema koje se tiču odrastanja naše djece i uloge roditelja i nastavnika u tom procesu. Dotičemo se tema vršnjačkog nasilja, slobode govora, prava da se bude drugačiji, kao i slobode umjetničkog izražavanja koja onda postaje ključna u osvajanju lične slobode odraslog pojedinca.

Koje ste izazove sreli tokom procesa režije?

- Predstavu sam počela raditi 5. aprila 2023. godine, mjesec poslije desit će se stravičan događaj u Beogradu koji nas je sve šokirao. Nisam ni slutila da će predstava uopće biti i odgovor na brojna pitanja koja smo si postavljali nakon takve jedne tragedije. Mislim da smo svi morali da se zaustavimo, pogledamo oko sebe i pokušamo shvatiti u kakvom svijetu živimo. Bilo je bolno igrati predstavu nakon toga, ali se pokazalo i kao neophodno upravo da se govori o ovim temama.

Kako mislite da će publika reagirati na postavljene dileme?

- Pa, poslije više od godinu igranja predstave shvatila sam da je ova predstava bila prijeko potrebna svima nama, posebno roditeljima, nastavnicima i učenicima. Mladi ljudi su najvažniji u našem društvu i mi odrasli imamo veliku odgovornost da im stvorimo okolnosti u društvu u kojima će mirno odrastati. Puno je pitanja i dilema koje stoje pred publikom, ali to je i suština jednog pozorišnog čina.

Šta za vas znači igrati u seriji koja se bavi životom Ive Andrića i kako se osjećate u vezi s tim da predstavljate njegovu suprugu?

- Serija “Nobelovac” je najznačajnije djelo do sada na filmu i TV-u koje se dotaklo života velikog pisca Ive Andrića. Bila mi je velika čast što me Tihomir Stanić pozvao da igram Milicu Babić Andrić, koja nije samo bila supruga Nobelovca nego i vrlo važna pojava u kulturnoj historiji ovih prostora. Ona je bila vrsna kostimografkinja koja je opremila skoro tri stotine dramskih, baletskih i operskih predstava na prostoru bivše Jugoslavije. Umrla je vrlo mlada, u 59. godini, i bila je velika ljubav Ive Andrića koja je utjecala na njegove životne odluke i sigurno bila inspiracija za neke ženske likove u njegovoj literaturi.

Odlična saradnja

Kako ste doživjeli svoju saradnju s Tihomirom Stanićem?

- Tihomir Stanić i ja smo se odmah „prepoznali“ kao glumci, radili smo tako da smo se sporazumijevali u par rečenica, pogledom ili jednostavno tišinom. On je kolega koji vam pruža apsolutnu podršku kad igrate s njim, uživa u svemu dobrom što napravite. Imala sam potpuno povjerenje u njega, a povjerenje je najvažnije kada se nađete s nekim u kadru ili na sceni. Tihomir Stanić je velika radost za saradnju i bilo je prelijepo raditi s njim.

U seriji „Nobelovac“ otkrivaju se manje poznate strane Andrićevog života. Šta biste izdvojili kao najzanimljiviji detalj koji ste saznali tokom rada na projektu?

- Pa činjenica, npr., koju mi nismo učili u školi o Ivi Andriću, a to je da je novac od Nobelove nagrade poklonio za razvoj biblioteka u Bosni i Hercegovini. To je bio veliki novac i to je velika gesta koju danas ne možete očekivati ni od koga. Isto tako ta cijela priča o ljubavi sa Milicom Babić će biti nova i za gledaoce jer se o tome do sada nije previše govorilo.

Mnogo ideja

Koji su vaši budući projekti?

- Imam puno ideja o kojima ne govorim dok ih ne krenem realizovati. I predstavu “Gidionov čvor” sam radila u potpunoj tišini i tek progovorila o njoj kad je bila skoro završena. Volim raditi u tišini jer sve unaprijed najave mi predstavljaju neku vrstu opstrukcije i rasipanja energije. Radije sve svoje potencijale usmjeravam na rad.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.