Panamski kanal pogođen sušom zadržat će ograničenja na prolaz brodovima godinu dana, što je mjera koja je već dovela do zastoja u morskom saobraćaju jer čamci u redovima čekaju za ulazak u plovni put koji povezuje dva okeana.
Pomorska trgovina
Kanal se suočava s nedostatkom kišnice potrebne za transport brodova kroz brane koje funkcionišu kao vodeni liftovi, inženjersko čudo koje pokreće šest posto svjetske pomorske trgovine preko prevlake između Atlantskog i Tihog okeana.
Podadministratorica kanala Ilja Espino kazala je za AFP da ukoliko ne padnu obilne kiše u naredna tri mjeseca, "predviđamo period od godinu dana" ograničenog pristupa.
- Taj period će klijentima dati godinu dana da planiraju kako da se prilagode - kazala je ona u četvrtak navečer.
Svakom brodu koji se kreće kroz kanal potrebno je 200 miliona litara slatke vode da bi prošao kroz prevodnice, a obezbjeđena je iz dva vještačka jezera koja se napajaju padavinama u okolnom slivovima. Jezera također snabdijevaju pitkom vodom polovinu zemlje od oko 4,2 miliona stanovnika.
Velika suša
Panama se, međutim, suočava s velikom sušom, koju je pogoršao klimatski fenomen El Nino, i koji je primorao administratore kanala da ograniče plovni put na brodove s maksimalnim gazom (dubinom vode) od 13,11 metara.
U 2022. godini, u prosjeku je 40 brodova dnevno prelazilo kroz kanal, a taj broj je sada opao na 32 radi uštede vode.
Mjere su stvorile dugačke redove brodova koji čekaju da uđu u plovni put od 80 kilometara, koji uglavnom koriste klijenti iz Sjedinjenih Država, Kine i Japana.