UKRAJINSKI PREDSJEDNIK

Zelenski posjetio Švedsku prvi put od početka rata: Želimo Gripene

Gripen je ponos švedske industrije, vojni je avion s najjeftinijim satom letenja od svih zapadnih aviona u toj kategoriji

Zelenski: Traži pomoć. AP

E. Ć.

19.8.2023

Ukrajinski predsjednik Volodimir Zelenski posjetio je Švedsku prvi put od početka ruske agresije na njegovu zemlju.

Zelenski se sastao sa švedskim premijerom Ulfom Kristersonom (Kristersson). Tema razgovora bila je nabavka Gripena, koje je Zelenski opisao kao preliminarne. 

Ovi razgovori su stigli nakon što su SAD odobrile Danskoj i Nizozemskoj da pošalju Ukrajini borbene avione F-16.

- Danas smo detaljno razgovarali o budućim koracima u vezi mogućnosti otvaranja pitanja dobivanja švedskih Gripena - rekao je Zelenski.

Švedski premijer u svojoj izjavi nije spomenuo Gripene, ali je osudio ruski raketni na Černihiv u kojem je poginulo sedmero, a ranjeno još 110 osoba.

- To samo jača potrebu da budemo uz vas u svim vašim borbama - rekao je Kristerson.

Gripen je relativno mali, ali agilni avion kojim su njegovi korisnici vrlo zadovoljni, uprkos ponekom komparativnom nedostatku u odnosu na američku i francusku ponudu.

Prednost Gripena je svakako elektronika koja je navodno ispred svega što ostali nude u smislu performansi i fuzije senzorskih podataka za predstavljanje pilotu, kao i niska cijena po satu leta. 

Prema "Jane's Defenceu", ovo je vojni avion s najjeftinijim satom letenja od svih zapadnih aviona u toj kategoriji. Jedini jeftiniji za letenje u toj kategoriji je, navodno, ruski Mig-29.

Švedska je, smatrajući sovjetsku vojnu silu velikom prijetnjom, strateški procijenila kako bi u eventualnom sukobu prvo mogle stradati njihove avio-baze te su se usmjerili na proizvodnju aviona kojima moderna i dobro održavana infrastruktura uopće nije potrebna i kojima se može upravljati iz udaljenih zračnih baza, ili čak s cesta. 

Tako Gripenu i danas za slijetanje i ponovno polijetanje, punjenje gorivom i naoružanjem, treba samo ravna cesta od 800 metara, pilot i nekoliko avio-tehničara.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.