Njemački sindikat željezničkih i transportnih radnika EVG najavio je 50-satni željeznički štrajk koji počinje kasno u nedjelju i vjerovatno će snažno utjecati na željeznički saobraćaj u ponedjeljak i utorak naredne sedmice.
Nekoliko različitih sindikata u sektoru saobraćaja ili oko njega mjesecima je u pregovorima s poslodavcima, što je, između ostalog, dovelo do niza štrajkova u javnom prevozu i na aerodromima.
Prema EVG-u, predstojeći štrajk će uticati na njemačkog nacionalnog željezničkog operatera Deutsche Bahn (DB) i druge saobraćajne kompanije u kojima nije bilo "značajnog" napretka posljednjih sedmica.
- Strpljenje naših članova sada je zaista iscrpljeno. Primorani smo štrajkati 50 sati kako bismo pokazali koliko je situacija ozbiljna - izjavila je u četvrtak pregovaračica EVG o platama Cosima Ingenschay.
Radnici će napustiti radna mjesta od 22 sata u nedjelju navečer do kraja dana u utorak.
Obično takvi štrajkovi dramatično utiču na dostupnost željezničkih usluga, bez potpunog zastoja mreže, ovisno o tome koje resurse Deutsche Bahn još može mobilizirati.
Konkretno, za EVG, ovo je treći takozvani "štrajk upozorenja" te vrste tokom pregovora koji traju otprilike dva mjeseca o plaćama. Slične akcije je proveo krajem marta i krajem aprila.
Šef osoblja Deutsche Bahna Martin Seiler kritizirao je odluku o štrajku i nazvao "štrajkom upozorenja" za koji nije potreban glas članova.
- Ovaj ludi štrajk je potpuno neosnovan i potpuno pretjeran. Ovo je zapravo potpuni štrajk, ali bez glasanja članova. Milioni putnika neće moći ići gdje žele - u školu, na posao, svojim najmilijima - kazao je Seiler, tvrdeći da je rješenje dostupno.
Prema EVG-u, usluge željezničkog tereta mogu biti posebno teško pogođene. Seiler se složio sa tom procjenom, rekavši da bi kašnjenja mogla imati utjecaja daleko izvan Njemačke.
- Mora se računati sa značajnim efektima na transport tereta širom Evrope. Šest od 10 evropskih teretnih koridora koristi njemačku željezničku mrežu - kazao je on, prenosi Deutsche Welle.