Karlos Tavares (Carlos), jedan od vodećih ljudi svjetske autoindustrije upozorio je kako će se evropski proizvođači automobila suočiti s "velikom borbom" s kineskim markama.
Tavares je skrenuo pažnju na razliku u cijeni između evropskih i kineskih automobila.
Srednja klasa se okreće kineskim modelima
- Ako se ništa ne promijeni u trenutnoj situaciji, evropski će se kupci iz srednje klase sve više okretati kineskim modelima.
Kupovna moć mnogih ljudi u Evropi osjetno opada - rekao je Tavares za Automobilwoche.
On je istakao kako su automobili proizvedeni u Evropi zbog raznih propisa skuplji za oko 40 posto za proizvodnju od onih modela proizvedenih u Kini.
Jedan od vodećih evropskih stručnjaka Patrik Koler (Patrick Koller) pozvao je političare da pomogne kompanijama, poput Stellantisa, BMW-a i Volkswagena, da se smanje troškovi i da postanu pristupačniji evropskom prosječnom kupcu.
Najveća prednost Kine
Osim raznih propisa, Kina ima još jednu prednost u proizvodnji automobila u odnosu na Evropu.
- Mi ne znamo kako napraviti mala pristupačna auta s pristupačnim baterijama, Kina to zna. Elektrifikacija je ključna za rješavanje klimatskih promjena, ali visoki troškovi izrade baterija mogle bi ugroziti mobilnost u Evropi.
Mala baterijska električna vozila za gradsku upotrebu mogu koštati oko 10.000 eura više u Evropi nego u Kini - istakao je Koler.