Odbor za finansije američkog Senata zatražio je od osam velikih proizvođača automobila, uključujući General Motors, Teslu i Ford Motor, da otkriju je li neka od njihovih komponenti povezana s navodnim korištenjem prisilnog rada u Kini, prema pismima objavljenima jutros.
U junu je stupio na snagu američki zakon koji zabranjuje uvoz robe za prisilni rad iz Ksinjanga, u znak otpora Pekingu prema postupanju prema kineskoj ujgurskoj muslimanskoj manjini, što je Vašington označio genocidom.
Predsjednik Senatskog odbora za finansije Ron Vajden (Wyden) pisao je izvršnim direktorima velikih proizvođača automobila raspitujući se o problemima u kineskom opskrbnom lancu, rekavši da je "od vitalne važnosti da proizvođači automobila pomno preispitaju svoje odnose sa svim dobavljačima povezanim sa Ksinjangom. "
Peking negira zlostavljanje u Ksinjangu, ali kaže da je uspostavio "centre za stručno osposobljavanje" za suzbijanje terorizma, separatizma i vjerskog radikalizma.
U pismima, koja su također poslana Toyoti Motor, Volkswagenu, Stellantisu-majku Chryslera i Mercedes-Benzu, stoji da "osim ako dubinska analiza ne potvrdi da komponente nisu povezane s prisilnim radom, proizvođači automobila ne mogu i ne bi trebali prodavati automobile u Sjedinjenim Državama koji uključuju komponente iskopane ili proizvedene u Ksinjangu."
Vajden želi znati jesu li proizvođači automobila ikada otkazali ili ograničili korištenje bilo kojeg dobavljača "zbog njegove upotrebe sirovina, rudarstva, prerade ili proizvodnje dijelova povezanih sa Ksinjangom?"