"TEŠKE POSLJEDICE"”

Dogovor u EU: Od 2035. bez motora na (stari) benzin

Pitanje potpune zabrane motora sa unutrašnjim sagorijevanjem bilo je centralno za Njemačku, sa najvećom autoindustrijom u Evropi i četvrtom na svijetu

E-gorivo se dobiva izvlačenjem ugljen-dioksida, metana i drugih gasova. Ilustracija

A. Č.

29.10.2022

Države Evropske unije su se dogovorile: Od 2035. na zajedničkom tržištu u ponudi više neće biti novih vozila sa klasičnim motorima. 

Njemačka automobilska industrija je osula paljbu po planu, ali Berlin je ipak uspio da ostavi vrata odškrinuta motorima sa unutrašnjim sagorijevanjem.

Sporazum u Evropskom parlamentu od četvrtka dio je ogromnog paketa mjera, pod sloganom fit za 55, kojim EU namjerava da smanji emisiju gasova staklene bašte za 55 posto do 2030. Osnova je emisija iz 1990. godine, a cilj je puna klimatska neutralnost do 2050.

To uključuje mobilnost bez emisije gasova staklene bašte, odnosno zabranu motora koji sagorijevaju fosilno gorivo. Pitanje potpune zabrane motora sa unutrašnjim sagorijevanjem bilo je centralno za Njemačku, sa najvećom autoindustrijom u Evropi i četvrtom na svijetu.

Prilagođavanje budućem razvoju

Udruženje njemačke industrije (BDI) je upozorilo na “teške posljedice” dogovorenog plana, posebno po stotine hiljada snabdjevača velikih fabrika automobila.

Predsjednik BDI Holger Leš (Lösch) je ocijenio da EU sada pod hitno i naširoko mora da razvija mrežu za punjenje električnih vozila.

Predsjednica nacionalnog udruženja proizvođača automobila (VDA) Hildegard Miler (Müller) je ocijenila kako je “nepromišljeno postavljati ciljeve za vrijeme poslije 2030. godine, bez mogućnosti odgovarajućeg prilagođavanja budućem razvoju.”

Milerova je kao izvjesne probleme navela razvoj adekvatne mreže za napajanje električnih vozila, prijetnju sirovinske zavisnosti i pitanje hoće li uopšte biti dovoljno struje iz obnovljivih izvora.

- EU odmah mora da krene u ofanzivu sa postavljanjem okvira za tranziciju - rekla je.

To, prema njenim riječima, uključuje stvaranje partnerstava za pouzdano snabdijevanje energentima i sirovinama.

E-gorivo

Dalje, rekla je Milerova, EU mora da dozvoli upotrebu klimatski neutralnog sintetičkog energenta, takozvano e-gorivo.

Proizvodnja e-goriva je, međutim, energetski intenzivna i preskupa, pa su pojedine članice zagovarale da upotreba bude limitirana na vazdušni i pomorski transport.

Njemačka je uporno tražila i, na kraju i dobila da e-gorivo, upotrebljivo i u klasničnim motorima sa unutrašnjim sagorijevanjem, ne bude zakonski nedostupno za točenje u automobile.

- Ispunjavanje klimatskih ciljeva je enormno važno i za to moramo da učinimo dostupnom svu raspoloživu tehnologiju - rekao je njemački ministar saobraćaja Folker Vising (Volker Wissing), pozdravljajući ostavljanje vrata otvorenih za sipanje e-goriva u automobile.

E-gorivo je “jedini uvjerljiv odgovor na pitanje kako postojeći vozni park u Evropi može postati klimatski neutralan.”

E-gorivo se dobiva izvlačenjem ugljen-dioksida, metana i drugih gasova sa efektom staklene bašte iz atmosfere i sintetisanjem benzina. To zahtijeva struju, koje za sada nema dovoljno iz obnovljivih izvora, na primjer vjetra ili sunca.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.