A MAČETAMA SE SJEKLI

Ruanda i bitka za klimu: Električni motori za prirodu, uštede i poticaj domaćoj proizvodnji

Zemlja koja je ratovala istih godina kad i mi, prema kojoj je stav prosječnog Bosanca filmovan u ratnoj sagi „Savršeni krug“ s kultnom rečenicom izmučenog Nadarevića...“A sr...u Ruandi“, danas putuje u svemir i prave električne motore. Mi opet o ratu

Prvih dana nije bilo dobro jer nisam navikao voziti e-motor. Ipak, nisam odustao i ubrzo shvatio mnoge stvari i počeo štedjeti vJedan od 60 vozača koji voze električni motor iz ruandske firme Ampersand. BBC

E. Š. / BBC

10.11.2021

Već 12 godina Didier Ndabahariye prevozi putnike po ulicama Kigalija - jedan od hiljade taksista motorista, lokalno poznatih kao motos. Nedavno je svoju uobičajenu vožnju za obilazak glavnog grada Ruande zamijenio jednim od prvih električnih motocikala na afričkom kontinentu, piše BBC.

- Prvih dana nije bilo dobro jer nisam navikao voziti e-motor. Ipak, nisam odustao i ubrzo shvatio mnoge stvari i počeo štedjeti više novca – kaže Didier. On je jedan od 60 vozača koji voze električni motor iz ruandske firme Ampersand.


Svi motocikli u Ruandi će biti električni

- Sad su mi draži e motori i ne pravim razliku ide dobro, glatka vožnja, rekao je.

Ampersandov pionir je dobro prihvaćen, i nada je da će u narednih pet godina svi motocikli u Ruandi biti električni. To je ambiciozan san - u Kigaliju radi oko 25.000 taksija na motorima, od kojih neki voze i do 10 sati dnevno, često prelazeći stotine kilometara dnevno.

- Motocikli čine više od polovine svih vozila u ovom dijelu svijeta, kaže glavni izvršni direktor Ampersanda Josh Whale.

Iz Ampersanda kažu da uštede na gorivu i održavanju mogu udvostručiti prihod vozača. S procijenjenih pet miliona motocikala na cestama istočne Afrike, moglo bi doći do bitnog smanjenja emisije CO2 ako Ampersand i njegovi konkurenti zauzmu značajan udio na tržištu. Ampersand je više od samo tehnološke platforme. Sastavlja motore, baterije i postavlja stanice za e punjenje.


Svaki motocikl ima oko 150 dijelova koji se sklapaju u Kigaliju, kao i baterije, posebno dizajnirane i prototipne od strane Ampersandovih inženjera u Ruandi, zatim se proizvode u inostranstvu i šalju nazad na konačnu montažu. BBC

Svaki motocikl ima oko 150 dijelova koji se sklapaju u Kigaliju. Posebno je važno da su baterije posebno dizajnirane i prototipne od strane Ampersandovih inženjera u Ruandi. Zatim se proizvode u inostranstvu i šalju nazad u Ruandu na konačnu montažu. Trenutno imaju 73 zaposlenika u tvornici u Ruandi i ovog mjeseca sele se u novi pogon jer proizvodnja raste.

- Još smo mali ali želimo brže napredovati - kako to zahtijeva klimatska kriza. Brzo moramo djelovati na teške probleme. Stoga smo sretni da se imamo priliku udružiti s velikim postojećim igračima gdje možemo, kaže Whale.


Volkswagenov pilot-projekt u Ruandi

Vlada Ruande ima veliku ulogu u prelasku na e-prijevoz, uravnotežujući prednosti i nedostatke e-mobilnosti. Doći će do gubitka prihoda od poreza na gorivo – ali prednosti uključuju prelazak na lokalno proizvedene izvore energije, niže troškove uvoza goriva i otvaranje radnih mjesta ako se montaža odvija lokalno. Zemlja je uvela niz poticaja za poticanje e-mobilnosti.

To uključuje ograničene tarife za električnu energiju za stanice za punjenje i zemljište bez najamnine za njih, povlašteno parkiranje i saobraćajne trake za električna vozila oko Kigalija te ograničenja starosti i emisija zagađujućih vozila.

U Ruandi Volkswagen provodi pilot-projekt e-mobilnosti od 2019. u partnerstvu sa Siemensom. Lansirano je 20 električnih Golfova i dvije stanice za punjenje u Kigaliju. Volkswagen kaže da ta zemlja ima potencijal preskočiti motore s unutarnjim izgaranjem.


Zajedno s našim razvojnim partnerom Siemensom i uz podršku vlade Ruande, Volkswagen ima za cilj napraviti pilot projekt e-Golf nacrtom električne mobilnosti u Africi, kaže Andile Dlamini, iz Volkswagen Grupe Južna Afrika. BBC

- Zajedno s našim razvojnim partnerom Siemensom i uz podršku vlade Ruande, Volkswagen ima za cilj napraviti pilot projekt e-Golf nacrtom električne mobilnosti u Africi, kaže Andile Dlamini, iz Volkswagen Grupe Južna Afrika.

Iako postoje izazovi za uvođenje električnih vozila diljem Afrike – kao što su nedostatak specijaliziranih vještina, suzdržanost ulagača rizičnog kapitala i poremećeni lanci nabave Whale tvrdi da kontinent može biti vodeći u globalnom prelasku na e-mobilnost. Količina potrebnog obrtnog kapitala "je realna", kaže, i svjetske vlade bi ga mogle izdvojiti kako bi ubrzale uvođenje.

- Nadamo se da možemo pokazati svijetu da je doba električne energije ovdje, za sve. Čista mobilnost nije nešto što će tek tako procuriti na globalni jug. Isplativije je ,

financiranje i ulaganje - sada.


Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.