PAKISTAN

Jezivi snimci: Avion tri puta udario u pistu pri prvom slijetanju

Ubrzo nakon što su motori zastrugali pistom u prvom propalom pokušaju slijetanja, pilot je prijavio probleme u održavanju visine, a onda je rekao da su oba motora otkazala

Trenutak pada aviona. Screenshot

Avaz.ba

29.5.2020

Istražitelji su u olupini pakistanskog Airbusa A320 koji se srušio u stambeno naselje u Karačiju prošli petak našli snimak razgovora u pilotskoj kabini. Pad je preživjelo dvoje ljudi.

Let PK83030 koji je dolazio iz smjera Lahorea na istoku, srušio se dok je drugi puta pokušao sletjeti na pistu. Crna kutija već je pronađena. 

Ministar civilnog vazduhoplovstva Gulam Sarvar Kan rekao je novinarima da su motori aviona dotaknuli tlo tri puta pri prvom pokušaju slijetanja.

- Pilot nije javio da se njegova oprema za slijetanje ne otvara. Nestručno je motorima tri puta dotaknuo tlo. Svi tragovi su prisutni (na pisti). Nije bio na propisnoj visini. Kontrolni toranj ga je informirao da nije na propisnoj visini, da treba smanjiti visinu - rekao je Kan, dodavši da je pilot odgovorio: "Snaći ću se." 

Prema informacijama koje su objavljene na mrežnoj stranici liveatc.net koja donosi vijesti o avio komunikaciji, pilot je rekao kontrolorima "sad smo na sigurnom" tokom pristupa, no razlog ove napomene mnoge stručnjake ostavio je pod znakom upitnika.

Pilot prijavio probleme

Ubrzo nakon što su motori zastrugali pistom u prvom propalom pokušaju slijetanja, pilot je prijavio probleme u održavanju visine, a onda je rekao da su oba motora otkazala.

Istražitelji bi trebali pregledati jesu li se motori ugasili zbog kolizije s pistom nakon strmijeg i bržeg spuštanja nego što je to normalno.

U donjem dijelu motora nalaze se ključni dijelovi, uključujući i pomoćni mjenjač i hidrauličke pumpe.

- Motoru se mogu dogoditi razne stvari ako dodirne pistu - rekla je osoba koja poznaje dizajn aviona.

Poznati po pouzdanosti

Motore je izradio CFM International, francusko-američka firma u suvlasništvu Safrana i General Electrica te su među motorima koji se najučestalije koriste u industriji i poznati su po pouzdanosti.

Crne kutije će očitati BEA, agencija za avionske nesreće u Francuskoj, koja se bavi istragom ove nesreće pod vodstvom Pakistana.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.