Amsterdam ima čvrste planove da zabrani korištenje svih vozila na benzin i dizel gorivo do 2030. godine.
Kao dio plana, određenim vozilima na dizel gorivo će biti zabranjeno saobraćanje u centru grada. Od 2022. godine, autobusima će biti dozvoljeno soabraćanje kroz centar grada samo ako imaju električne motore ili ako voze na vodikovo gorivo, a 2030. godine, sva vozila u gradu moraju biti bez emisija čestica, prenosi CNN.
- Za Amsterdam je to zdravstveno pitanje, sa klimatskim ciljevima - objasnila je Šeron Dajksma (Sharon Dijksma), zamjenica gradonačelnika Amsterdama.
Dodala je da je u planu čist zrak u Amsterdamu, tako što će se saobraćaj očistiti od emisija čestica. Gradska uprava se nada da će čistiji zrak povećati prosjek životnog vijeka građana za oko tri mjeseca, i smanjiti emisije štetnih čestica CO2 do 9 posto. I drugi gradovi su počeli smanjivati korištenje zagađujućih vozila. Pariz, Madrid, Atina i Meksiko Siti obavezali su se 2016. godine da će zabraniti vozila na dizel gorivo do 2025. godine. London je ove godine započeo uvođenje poreza za vozila u centru grada koja ne zadovoljavaju stroge standarde o emisijama, a nekoliko gradova u Njemačkoj je već uvelo ograničenja na dizel vozila. Amsterdam trenutno ima pet zona s niskim emisijama u kojima su zabranjena vozila koja izazivaju najviše zagađenja. Te zone će biti proširene, a regulacije će biti pooštrene. Građane se ohrabruje da pređu na električna vozila putem programa dijeljenja automobila i subvencija. Ali grad predviđa da će za pokretanje toliko novih električnih vozila do 2025. biti potrebno čak 23 hiljade stanica za punjenje električnom energijom. Amsterdam već ima oko 3.000 stanica za punjenje na javnim parkinzima. Na ulicama Amsterdama se postavlja do hiljadu novih stanica za punjenje, i svako ko kupi električni automobil moći će se prijaviti za stanicu za punjenje u svom naselju.
Vattenfall, evropska energetska kompanija koja obezbjeđuje energiju iz vjetroelektrana i solarnih elektrana, kao i nekih postrojenja na plin, snabdijeva Amsterdam stanicama za punjenje za domove, poslovne i javne prostore.
- Ova opcija ima i negativne strane. Ako bi cijeli grad istovremeno želio napuniti svoja vozila, sistem bi se pokvario- rekao je Piter van Omeren (Pieter van Ommeren), šef Vattenfalla za električnu pokretljivost.
Zbog toga Vattenfall kompanija gradi fleksibilnost kako bi se nosila s promjenama u potražnji.
- Ako na određenom području postoji velika potražnja za električnom energijom, usporavat ćemo punjenje električnih automobila u tom području - objasnio je.
Trenutno u Amsterdamu ima oko 17 hiljada električnih automobila, ali to bi moglo učetvorostručiti u naredne tri godine, navode iz kompanije Vattenfall. Mnoge usluge taksija i vozača već su postale električne, ali ne mogu si svi vlasnici privatnih automobila priuštiti izmjenu.