Devet crnogorskih pomoraca na prekookeanskom su brodu na koji je kokain utovaran u peruanskoj luci Kaljao, po nalogu sarajevskog kriminalca Edina Gačanina zvanog Tito.
Operativni podaci pokazuju da su najmanje četvorica od njih vojnici Gačaninovog narko kartela "Tito i Dino", rekao je za "Vijesti" sagovornik iz strane bezbjednosne službe, dodajući da je taj kartel u posljednje tri godine, iz Perua ka Evropi poslao više desetina tona kokaina.
Snimak iz luke
"Vijesti" su jučer objavile dio snimka koji su u toj luci napravili federalni agenti, a koji su uz pomoć više bezbjednosnih službi uspjeli da video dokumentuju i tu kariku u međunarodnom švercu kokaina.
Snimak je napravljen tokom višemjesečne istrage, a agenti su uspjeli da utvrde i kako se kokain unosi na velike prekookeanske brodove - uz pomoć ribarskih koča, do kojih drogu dovoze manji čamci.
Snimak pogledajte OVDJE.
Izvor lista objasnio je da ribarska koča tokom noći dolazi sa mora u lučki akvatorijum, i pristaje na stotinak metara od kontejnerskog terminala.
Od jutra joj sa obale prilaze mali ribarski čamci, zvanično sa praznim plastičnim bačvama, koje treba da napune ribom za lokalne tržnice. Utvrđeno je, međutim, da bačve nijesu prazne, već napunjene kokainom. Vojnici narko-klanova, raspoređeni na ribarskoj koči, električnim vitlom podižu bačve sa malih čamaca, a potom ih u potpalublju prazne i pune ih ribom i vraćaju na male ribarske čamce.
Sagovornik iz strane bezbjednosne službe pojasnio je da su agenti otkrili dva modela prenošenja kokaina na prekookeanske kontejneraše.
- Nakon što bačve isprazne u potpalublju ribarske koče, to plovilo isplovljavalo bi na otvoreno more, gdje bi na unaprijed dogovorenim koordinatama sačekali brod koji izlazi iz luke Kaljao da se zaustavi pored njih. Uigrana ekipa brodskom dizalicom za minut podigne sa koče džambo vreće u kojima je pola tone ili tona kokaina, a nekada i više - kazao je sagovornik lista.
Plaćenici Gačaninovog kartela
Isti izvor objašnjava da su vojnici Gačaninovog kartela imali i plaćenike koji bi kokain ukrcavali dok je brod vezan na APM terminalu u luci Kaljao.
- U tom slučaju ribarska koča bi, tokom noći, lagano krenula da isplovljava, a potom prišla lagano uz lijevi bok kontejnerskog broda koji je vezan na APM terminalu, udaljenom stotinjak metara od ribarske grupe. Već spremna brodska dizalica - sajla sa kukom, spusti se do mora, koča se zadrži od 30 sekundi do minut, koliko im treba da zakače džambo vreću za kuku brodske dizalice.
Ribarska koča nastavlja da izlazi iz lučkog akvatorijuma, dok brodska dizalica u roku minut podiže džambo vreću napunjenu kokainom na glavnu brodsku palubu, odakle droga ide u unaprijed utvrđena mjesta ili kontejnere koji su već na brodu - rekao je sagovornik Vijesti.