Saobraćajna nesreća u kojoj je povrijeđen jedan pješak dogodila se danas u sarajevskom naselju Drvenija. Na ovoj dionici u Sarajevu je ovo druga nesreća koja se dogodila tokom protekla tri mjeseca. Podsjećamo, nedavno je u neposrednoj blizini teško povrijeđen i sin Danisa Tanovića.
Na koji način spriječiti ovakve nesreće i koje je moguće rješenje za njihovo suzbijanje, odgovor je pokušao dati za portal "Avaza" vještak saobraćajne struke iz Sarajeva Ševal Kovačević.
Kako je za portal "Avaza" kazao Ševal Kovačević, potrebno je postaviti odgovarajuću signalizaciju.
- Nisam pristalica postavljanja ležećih policajaca, jer kad uzmete u obzir koliku štetu nanose izbočine na kolovozu, onda je to gotovo pa jednako ili više. Uništavaju se vozila, potrošnja goriva, iznenadna kočenja i tu su opasnosti. A šta uraditi da bi se prevenirali ovi slučajevi, odnosno da bi se smanjio broj nesreća, jer sto posto siguran saobraćaj ne postoji - rekao je Kovačević.
Jedno od rješenja je postavljanje odgovarajućih saobraćajnih znakova koji smanjuju brzinu na pojedinim kolovozima ulica u užem dijelu grada.
- Mi nažalost nemamo naviku da postavljamo zone u kojima je maksimalna dozvoljena brzina 30 km/h u užem dijelu grada. Ne može se uzeti da je to bukvalno 50 km/h, neki član 44. stav 1 i Zakon o bezbjednosti saobraćaja. Dakle, mora se ili dopunskim tablama ili saobraćajnim znakovima pribjeći da se u užem gradskom jezgru postave ove zone sa 30 km/h i svakako propratiti odgovarajućim radarima - rekao je Kovačević.
- Kako objasniti činjenicu da pored škola, bolnica, na tim opasnim mjestima je dozvoljeno 50 km/h voziti? To je nerazumno, ali evo, nedostatak saobraćajne signalizacije, nedostatak osmišljavanja upravljanja saobraćajem, vođenje saobraćaja i ostalo, dovelo je do toga do čega je došlo.
Uostalom ko upravlja u Sarajevu saobraćajem? Je li to saobraćajac neki, inžinjer? Je li to neko ko poznaje krivičnopravni aspekt bezbjednosti saobraćajem? Ne. To se ljudi dovedu sa strane i to se tako radi - rekao je on.
Naglasio je da je ovdje struka unakažena.
- 37 posto od ukupno traumatskih smrti na svijetu strada u cestovnom saobraćaju. Cestovni saobraćaj je postao grobnica, najveća na svijetu. Mi ne vodimo računa o tome, dovodimo ljude, ne znam po kojem principu, postavljamo ih za ministre. Ja sam ogorčen. Sretan što sam na kraju karijere i što se mogu distancirati od ovoga. Možda ako bude u neka doba, preselit ću se odavde. Stepen motorizacije je infrastrukturu davno narušio. Mi smo ovdje u jednoj katastrofi.
Nećemo izaći iz ovog bez velikih gubitaka - rekao je Ševal Kovačević za "Avaz".