Za obnovu dionice željezničke pruge Ostrožac – Grabovica kod Jablanice bit će potrebno dva do tri mjeseca i gotovo pet miliona maraka, na koliko se procjenjuje šteta nastala nakon katastrofalnih poplava i klizišta.
Dok trpi velike gubitke i povećane troškove, ekonomija traži druge načine transporta roba, a jedna od alternativa je Luka Brčko.
Potencijalni partneri
- U protekle tri godine rađena je revitalizacija naše luke, uložili smo značajna sredstva i napravili infrastrukturu, uložili u opremu i Luka Brčko definitivno ima kapacitete da udovolji svim zahtjevima koji su se sada, nažalost, pojavili, nakon nesreće u Jablanici i prekidom pruge prema Pločama. Mi smo u kontaktu s komitentima i potencijalnim partnerima - kazao je za “Avaz” Perica Josić, direktor Luke Brčko.
Presudna bi mogla biti odluka transportnih kompanija o tome hoće li njihovi brodovi nastaviti ploviti prema Pločama, Splitu, ili Luci Konstanca u Rumuniji.
Ž4 = Značajne količine
- Ako budu išli u Konstancu, onda je logičan slijed da se sve robe pretovare u Luci Brčko. U Luci Ploče je 400.000 tona robe, koja će vjerovatno kamionima biti transportirana, ali naredni brodovi, ja se nadam, trebali bi ići prema Konstanci.
Imamo naznake da bi se moglo raditi o značajnim količinama. Trenutno radimo na ranije dogovorenom pretovaru 3.000 tona željeza za izvoz i uvozu 1.000 tona uglja - ističe Josić.
Milionska ulaganja
U Luku Brčko do sada su izvršena milionska ulaganja, a nakon uklanjanja mina na desnoj obali, naredni projekt je čišćenje korita Save.
Ministarstvo prometa i komunikacija BiH uspjelo je otkočiti projekte deminiranja 79 lokacija u općinama Bosanska Dubica, Bosanska Gradiška, Srbac, Derventa, Bosanski Brod, Odžak, Bosanski Šamac, Domaljevac-Šamac i Orašje, što je ključni preduvjet razvoja Luke Brčko. Evropska komisija odobrila je 8 miliona eura bespovratnih sredstava.