PRVA OD 163 RASKRSNICE

U Sarajevu počeli radovi na terenu u sklopu projekta adaptivnog upravljanja saobraćajem

Sarajevo će biti jedan od rijetkih gradova u Evropi koji će imati tastere i zvučne signale za pješake na svim semaforiziranim raskrsnicama, kaže Šteta

Novi radovi u Sarajevu - Avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
+1
E. Ć.

27.8.2024

Radovi na terenu na prvoj od 163 raskrsnice u sklopu projekta adaptivno upravljanje saobraćajem počeli su u ponoć, objavio je ministar saobraćaja KS Adnan Šteta.

U ranijem periodu, nakon što je potpisan ugovor i ozvaničen početak radova, vršena su snimanja raskrsnica i prikupljanje podataka, te projektovanje različitih faza po raskrsnicama.

Različite vrste radova

Snimanja su podrazumijevala postavljanje kamera i radara specijaliziranih za prikupljanje podataka o tačnom broju vozila, prolascima vozila kroz raskrsnicu, te skretanjima na raskrsnicama 24 sata dnevno.

Različite vrste radova će se izvoditi na raskrsnicima, sve u zavisnosti od složenosti svake raskrsnice pojedinačno.

- Radovi počinju u užem centru grada, na raskrsnici na Drveniji, a dalje prema planu u prvoj fazi izvodit će se radovi na glavnoj gradskoj saobraćajnici, dok su sporedne i ostale semaforizirane raskrsnice podijeljene na ostale faze.

Na svim semaforiziranim raskrsnicama bit će izvršena antikorozivna zaštita i farbanje semaforskih stubova, zamjena ili postavljanje novih stubova, kao i postavljanje potpuno nove kablovske i podzemne kanalizacije. Izvršit će se instalacija novih LED semaforskih lanterni, kao i pješačkih tastera čiji će zvučni signal od sada biti u sklopu lanterni, kako ne bi bile predmet uništavanja i vandalizama kao u godinama ranije.

Na taj način Sarajevo će biti jedan od rijetkih gradova u Evropi koji će imati tastere i zvučne signale za pješake na svim semaforiziranim raskrsnicama.

Pored navedenog, raskrsnice će imati različite detektore, kamere i senzore za detektovanje nakupljanja vozila.

Jedan od najbitnijih detektora bit će onaj za tramvaje gdje će sistem prepoznavati približavanje tramvaja raskrsnici i davati slobodan prolaz tramvajima i na taj način tramvajski saobraćaj ce imati prioritet prolaska na svim raskrsnicama.

Bez mogućnosti automatizacije

Postojeći sistem ne posjeduje nikakvu mogućnost automatizacije i prilagođavanja, ne postoji zeleni val, a sve su to razlozi zbog kojih dolazi do zagušenja saobraćaja i gužvi. U velikim evropskim gradovima, uvođenjem adaptivnog upravljanja saobraćajem, gužve i zagađenje su smanjeni do 30 posto, što se očekuje i za glavni grad Bosne i Hercegovine.

Za vrijeme izvođenja radova na raskrsnicama, istovremeno će se opremati savremeni centar za upravljanje saobraćajem.

Radovi će se uglavnom vršiti u noćnim satima kako bi se u najmanjoj mogućoj mjeri uticalo na saobraćaj, te će se nastojati zadržati funkcionalnost postojećih semafora koliko god je to moguće do konačne zamjene na svim raskrsnicama.

Građani će biti obaviješteni o radovima na svim raskrsnicama, a očekivanja su da radovi na svim raskrsnicama budu završeni u 2025. godini, kada će sistem u potpunosti i zaživjeti.

Ovim projektom Sarajevo se stavlja rame uz rame sa evropskim gradovima po pitanju upravljanja semafornom signalizacijom što će značajno pospiješiti tokove saobraćaja i unaprijediti sigurnost svih učesnika u saobraćaju - objavio je Šteta.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.