RAZGOVOR

Direktor BHANSA-e Davorin Primorac za "Avaz": Instaliramo tri nova radara

Počela obuka 25 kontrolora zračnog saobraćaja, BiH prvi put sama školuje potrebne kadrove, kaže Primorac

Primorac: Važno usvojiti izmjene i dopune Zakona o BHANSA-i. BHANSA

Alen Bajramovic

prije 3 dana

Obim zračnog saobraćaja iznad Bosne i Hercegovine u prvoj polovini 2024. porastao je za šest posto u odnosu na isti period prošle godine.

Broj letova

U prošloj godini zabilježena su 518.072 leta kroz bh. zračni prostor, što je za gotovo 60 posto više nego 2016. godine, kada je registrirano 319.180 preleta.

- Kontinuirani rast obima zračnog prometa u BiH rezultat je strateškog položaja, kao integralnog dijela jugoistočnog zračnog prometnog toka, te konkurentne cijene preleta, koja je praćena visokim standardima sigurnosti i kvalitetom usluge - kaže Davorin Primorac, direktor Agencije za pružanje usluga u zračnoj plovidbi Bosne i Hercegovine (BHANSA).

Primorac navodi da je BHANSA u 2023. godini ostvarila dosad najznačajnije investicije usmjerene na unapređenje usluga i sigurnosti zračne plovidbe, te zaključila 81 ugovor u vrijednosti višoj od 37 miliona KM.

- Jedan od najvažnijih projekata BHANSA-e je nadogradnja i revitalizacija postojećih radara. BHANSA je 2023. godine zaključila ugovor o revitalizaciji i unapređenju radara na Međunarodnom aerodromu Sarajevo u vrijednosti od 5 miliona KM, a koji će biti okončan krajem 2024. godine. Pokrenut je postupak revitalizacije i unapređenja radara Jahorina, procijenjene vrijednosti 4,5 miliona KM. Planirana je instalacija tri nova radara koji će omogućiti prelazak s prilazne proceduralne na prilaznu radarsku kontrolu u jedinicama prilazne i aerodromske kontrole letenja u Mostaru, Banjoj Luci i Tuzli - ističe Primorac.

Od oktobra prošle godine, kada je u Mostaru, u saradnji s danskom organizacijom GATE Aviation trening, počela obuka 25 kontrolora zračnog saobraćaja, BiH prvi put sama školuje potrebne kadrove.

Vlastite potrebe

Primorac navodi da trenutno važeći propisi omogućavaju osposobljavanje kadrova samo za vlastite potrebe, pa je za školovanje kontrolora zračnog saobraćaja za globalno tržište - gdje ih nedostaje gotovo 15.000, a time i za generiranje dodatnih prihoda BHANSA-i, neophodno osnivanje kćerke kompanije.

- Od presudne važnosti za budući strateški razvoj BHANSA-e i pružanje sigurnih i učinkovitih usluga u zračnoj plovidbi u BiH, usklađenih s regulativom ICAO i EU, predstavlja usvajanje izmjena i dopuna Zakona o BHANSA-i - dodaje Primorac.

Najmlađi pružatelj usluga

BHANSA je najmlađi pružatelj usluga u zračnoj plovidbi u Evropi i od donošenja Zakona o agenciji 2009. godine od pružatelja usluga iz susjednih država preuzela je kontrolu nad zračnim prostorom BiH. U prvoj fazi 13. novembra 2014. godine počela je s pružanjem usluga kontrole zračnog saobraćaja na visini do 10.000 metara, a od 5. decembra 2019. i na visinama od 10.000 do 20.000 metara, gdje se odvija 85 posto svih letova aviona.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.