U prostorijama Discipline za nauku i nastavu (zgrada NIR-a) na Kliničkom centru Univerziteta u Sarajevu (KCUS) održana je konferencije za medije o elektronskom naručivanju za preglede u Kantonu Sarajevo, o objavljenim listama čekanja pacijenata na web stranici KCUS i drugim aktuelnim temama.
Prisutnim su se obratili prim. doc. dr. sci. med. Alen Pilav, vršilac dužnosti generalnog direktora KCUS, prof. dr. Benjamin Kulovac, predsjednik privremenog UO KCUS, prim. dr. sci. med. Sanko Pandur, vršilac dužnosti direktora Discipline za nauku i nastavu i prim. mr. sci. dr. Vanis Dujso, koordinator aktivnosti uvođenja E-uputnica.
- Neko vrijeme nismo željeli obavijestiti javnost, ali evo sada zvanično kažemo da smo dobili izuzetan alat, sa odličnim modifikacijama. Nama je želja bila da radimo transparentno stoga je, u tom cilju, prema našim zahtjevima, ovo postavljeno i na KCUS. Obzirom da imamo poprilično velike liste čekanja, cilj je da pacijenti mogu vidjeti kolika je lista, kada će doći na red i gdje se u sistemu nalazi njihova uputnica kako bi pokazali i dokazali da nema namještanja termina.
Najveća lista je radiološka na kojoj se nalazi 8.900 pacijenata, a termini su zauzeti do kraja godine. Želim da naglasim da ovo nije način smanjenja listi nego jednostavno da budemo transparentni, iako zaista radimo sve što je u našoj moći da ih smanjimo.
Najviše pacijenata čeka na magnetnu rezonancu, a uz pomoć svih naših kadrova te liste se smanjuju. Naime naš kompletni zdravstveni kadar je pristao da radi prekovremeno uz kompletnu podršku nemedicinskih radnika, pa su recimo od početka godine pa do danas skoro svi vikendi bili radni.
Drugi problem s kojim se susrećemo je dugo čekanje na rezultate patohistološkog nalaza. Najveći problem u tome jeste što imamo samo 7 specijalista, a trebalo bi da ih bude 17. Već tri konkursa smo objavljivali, ali niko se nije javio. Ovo je pokazatelj da smo kao društvo zakazali, nismo vodili računa o školovanju i zadržavanju naših studenata.
Sada smo napravili dogovor sa Medicinskim fakultetom da preuzmu jedan dio preparata što će znatno utjecati na brzinu dostavljanja rezultata, jer nama dnevno pristigne od 100-120 uzoraka što je ogroman posao za samo 7 ljudi.
Treća stvar koju bi istaknuo, to je da na ovaj broj kreveta, mi bi trebali da imamo 4.403 zaposlenika, a mi ih imamo 3.309. Činimo sve da primimo još specijalizanata.
Također, ranije su postojale poteškoće oko liječenja djece sa cističnom fibrozom, ali taj problem je sad riješen, djeca su pokrivena citostaticima. Počeli smo i sa obnavljanjem opreme, pa će tako za najmlađe i najosjetljivije pacijente da budu nabavljeni novi inkubatori za intezivnu njegu.
Kada je riječ o našoj Centralnoj apoteci, stvar je u tome što je ona radila po principu od prije 25 godina, a mnogo toga se promijenilo u međuvremenu. Trenutno se radi na reorganizaciji, aktivnom praćenju javnih nabavki, ugovora i svih ostalih stvari koje su škripale - kazao je dr. Pilav.