Ideje o Prvoj i Devetoj transverzali, kao veliki projekti modernih saobraćajnica koje bi smanjile gužve, ali i privukle veći broj posjetilaca u glavni grad, stoje na čekanju već godinama.
Misao o Prvoj transverzali rodila se još 80-ih godina prošlog stoljeća, a izgradnja je započela 26. oktobra 2020. godine, dok je, u okviru Devete transverzale, u septembru 2020. godine izdata građevinska dozvola za izgradnju kružnog vijadukta, te su se stekli uvjeti za početak radova.
Velika važnost
Trenutno su u toku radovi na završnoj fazi kružnog toka u sarajevskom naselju Boljakov Potok, a „Avazov“ fotoreporter zabilježio je kako izgledaju radovi koji bi trebali biti završeni u 2024. godini.
Deveta transverzala je od ogromne važnosti za cijelo Sarajevo, a nakon završetka ovog projekta povezat će se do sada željezničkom prugom razdvojena naselja u općini Novi Grad.
Ova saobraćajnica Sarajevu će dati potpuno novo svjetlo. Bit će to moderna veza s autocestama, kolovoz će imati četiri saobraćajne trake s obostranim pješačkim stazama, a bit će postavljena i nova javna rasvjeta.
U izgradnju Devete transverzale do sada je uloženo 14 miliona KM, a jedan dio radova se finansira sredstvima Evropske investicione banke (EBRD).
Južna longitudinala
Prva transverzala, koja bi trebala biti duga 12 kilometara, najbitnija je saobraćajnica koja se trenutno gradi u FBiH. Do sada su veliki problem predstavljali imovinskopravni odnosi koji su kočili izgradnju ove saobraćajnice.
Kako nam je prethodno potvrđeno iz Općine Centar, za sporne objekte u Tešanjskoj ulici završen je postupak eksproprijacije, a naknada vlasnicima nekretnine je određena u sudskom postupku.
Osim Prve i Devete transverzale, ključna je i Južna longitudinala, koja bi se, prema planu, prostirala od Skenderije te bi povezivala naselja Grbavica, Hrasno, Aneks, Švrakino Selo i Alipašino Polje, a njen završetak bi trebao biti u Saraj-Polju.
Moderan izgled
Ove saobraćajnice bi trebale dati jednu novu, modernu dimenziju glavnom gradu. Njihovom izgradnjom povezale bi se neke od glavnih saobraćajnica, a gužve u saobraćaju bi znatno bile umanjene.
Dok se glavni gradovi regiona znatno šire i razvijaju, vrijeme je da i Sarajevo stane rame uz rame i pokaže svoj moderni sjaj, jer - kome smeta moderno Sarajevo?